Los bericht bekijken
Oud 15 december 2018, 13:39   #90
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Waar haal je de leugen dat sinds het jaar 2000 terrorisme in europa gedaald zou zijn
Ik zei dat criminaliteit gedaald was sinds die tijd, waaronder gewelddadige criminaliteit en criminaliteit door mensen met een migratieachtergrond (in absolute getallen, het aandeel is ongeveer gelijk gebleven, nog steeds verhoogd met voor veel groepen een factor 2 tot 6). Ik zei dit als reactie op jouw statement dat ik zaken als verkrachtingen moest meetellen als terrorisme. Wel, als dat moet, dan is het terrorisme gedaald, want dat soort zaken zijn gedaald, in in ieder geval toch veel Westerse landen. Verder heb ik gevraagd of het terrorisme in Europa en het Westen echt veel erger nu is dan rond 9/11 en Madrid, en nu zie ik dat jouw bewijs dat het nu erger is dan rond Madrid begint met Madrid, dat dus blijkbaar erger was dan zichzelf. En ik heb gesteld dat het aantal aanslagen en doden door aanslagen nu lager ligt, genomen over Europa, dan in de tijd van de IRA en ETA, in de jaren 70.

Wacht, ik zal even een plaatje voor je googelen:


(Bron).

Dat is hoe het beeld eruitziet. Daar is je toename van terrorisme ten opzichte van vroeger. Zoals ik zei: afhankelijk van wat je bedoeld met vroeger valt de situatie best wel mee. Dat wil niet zeggen dat ik niet wil dat er geen mensen meer worden doodgestoken door een stel gewelddadige psychopaten met waanbeelden die vinden dat het leven hier zo slecht is dat je maar beter met een mes op een willekeurige toerist kunt insteken omdat er dan vast een geweldig kalifaat ontstaan waar het leven goed is. Natuurlijk wil ik dat. Maar paniek zaaien en zwaaien met enorme toenames en het idee dat we in een soort oorlog zijn beland draagt daar niet aan bij.

Ja, er is terrorisme, en er zijn oplevingen van terrorisme. In Nederland bijvoorbeeld staken droeftoeters eind 2004 een flink aantal kerken, moskeeën maar vooral ook Islamitische scholen in de fik. Daar schrok ik toen wel van, kon helemaal fout gaan, dacht ik. Maar toch heeft dat niet doorgezet, en was het niet indrukwekkend ten opzichte van historisch terrorisme in Europa uit bijvoorbeeld de tijd van de IRA en de ETA.

Ik zeg niet dat het niet erg is, ik zeg dat als je beweert dat het vroeger niet erg was dat jij dat mag gaan uitleggen aan de nabestaanden van die slachtoffers. Want die zijn er ook, een heleboel.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline