Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2020, 23:10   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en jij laat zomaar in één keer de helft van de zin weg: vervuiling + natuurlijke factoren zoals mist of vochtigheid
Dat staat in mijn vorige posten geciteerd, maar wat baten kaars en bril.

Wat denk je wat inversieweer is?

Draadstarter:
Citaat:
De dichtbevolkte en ingesloten Po-vlakte (ook inversieweer) is bekend voor zijn vuile lucht, dan ligt het niet meer veraf waarom net daar...
Post 76:
Citaat:
ELEMENTEN VAN WETENSCHAPPELIJKE KENNIS

Met betrekking tot onderzoeken naar de verspreiding van virussen in de populatie, is er een solide wetenschappelijke literatuur die de incidentie van virale infecties correleert met concentraties van atmosferische deeltjes (bijv. PM10 en PM2,5) (1, 2).

Het is bekend dat atmosferisch fijn stof als drager of transportdrager fungeert voor vele chemische en biologische verontreinigingen, waaronder virussen. Virussen "plakken" (met een coagulatieproces) aan atmosferische deeltjes, bestaande uit vaste en / of vloeibare deeltjes die uren, dagen of weken in de atmosfeer kunnen blijven en die zich kunnen verspreiden en zelfs over lange afstanden kunnen worden vervoerd .

De atmosferische deeltjes vormen, behalve dat ze drager zijn, een substraat waardoor het virus gedurende een bepaalde tijd, in de orde van uren of dagen, in vitale omstandigheden in de lucht kan blijven. De inactivatiesnelheid van virussen in de atmosferische deeltjes hangt af van de omgevingsomstandigheden: hoewel een verhoging van de temperatuur en zonnestraling de inactivatiesnelheid van het virus positief beïnvloeden, kan een hoge relatieve vochtigheid een hogere verspreidingssnelheid van het virus bevorderen dat wil zeggen van virulentie (3).

In het geval van eerdere gevallen van virale infecties heeft wetenschappelijk onderzoek enkele kenmerken van de verspreiding van virussen aan het licht gebracht in relatie tot concentraties van atmosferische deeltjes.
Ik heb ff nagekeken in 5 posten staat het geciteerd zelfs soms in 3 talen, en ik heb het nog een paar maal herhaalt in latere posten (vanaf post 74, Italiaans paper)

Dus lees nog eens door vanaf post 74 (Italiaans), dan post 76, dan 83, dan 89, dan 94...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De meeste antwoorden staan eigenlijk al in deze draad, maar jij leest niets.
Waarom zou ik iets van jou lezen?

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2020 om 23:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden