Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 26 december 2018, 16:43   #5900
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Link werkt niet.

Maareuh, gooien we hier "border security" niet samen op een hoopje met "build that wall"?

Ik dacht inderdaad dat democraten ook niet pro-open grenzen zijn en ik kan me dus goed inbeelden dat ze instemmen met een maatregelen om de grensbewaking te versterken zoals, inderdaad, "een hek"

Edoch, het gaat hier om een (waanzinnig dure) muur die niet niet eens effectief is. Voor zover ik begrijp is dat ook een kritiek van de democraten?, dat ze wel border security willen versterken, maar niet met een waanzinnig dure maatregel als een muur terwijl er veel effectievere maatregelen zijn?

Bon, ik vind het vooral grappig hoe Trump-kiezers nu zelf een muur willen financieren waarvan hun kampioen had gezegd dat Mexico ze ging betalen. en dat allemaal zonder met de ogen te knipperen.
De vorige regering onder Obama wou de security oppeppen met 46 miljard over 10 jaar (wat niet lukte) en standaard kost het nu 5 miljard per jaar. Trump vind de huidige muur niet sterk genoeg (een combinatie van hekkens en ijzeren muren) en wil die sterker maken. Die muur was in den beginnen eerder metaforisch voor een betere security maar al vlug heeft hij dat letterlijk moeten nemen want iedereen deed het.

En dat zou wel eens kunnen werken op afschrikking alleen al, momenteel is dat een zeef waar iedereen door kan die het wil. Een minderheid wordt opgepakt.

https://www.nbcnews.com/politics/201...border-n640251
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden