Los bericht bekijken
Oud 13 februari 2018, 14:54   #361
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Afrika kent een back stabbing cultuur. Ik denk dat de Haitianen en daar weer boven een paar marron stammen de top zijn qua dit gedrag. Dit zijn trouwens niet mijn woorden, maar de woorden van zwarten in Suriname die ik persoonlijk gesproken heb.

Europeanen zouden nooit hun eigen mensen verkopen aan een vreemde mogendheid. In de tijd voor Ceasar lag dat anders, maargoed dat is een ander verhaal... Er zijn slavenjachten geweest op de Middellaanse zee (eilanden, noordkust). Ook Ierland en zelfs IJsland vielen ten prooi aan slavenjagers die hun kwartier in Algiers hadden. Bij Afrikanen lag dat anders, gevolgelijk hebben zij miljoenen eigen mensen gevangen en verkocht aan de Portugese forten in Ghana of aan de Arabieren in Zanzibar of Karthoem. Voornaamste oorzaak dat zoeis mogelijk was; backstabbing cultuur.

Europa, India en China zijn door het proces van de landbouwrevolutie, bronstijd gegaan, hun cultuur en de mensen zijn geleidelijk aan gedomesticeerd. Die backstabbers zijn de afgelopen 9000 jaar opgehangen, geradbraakt, verbrand, noem maar ook. Neemt niet weg dat er geen backstabbers meer te vinden zijn in deze culturen. Maar het is niet de norm en wordt hetzij juridisch, hetzij in groepsverband afgerekend.

In Afrika begon landbouw pas te spelen ruim na het jaar 0. Er ontstonden staten bij de gratie van slavenhandel. Toen de transatlantische slavenhandel stopte, vielen deze rijkjes als een plumpudding ineen.

Ethiopia is een uitzondering, dit land is tijdens de landbouwrevolutie bewoond door mensen uit het Midden Oosten. Dit is ook sterk terug te vinden in hun DNA.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 februari 2018 om 15:06.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden