Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2007, 16:48   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide
Alhoewel het hier een discussie over gezondheidszorg zou moeten zijn,
Excuseer mijnheer doktoor maar op een politiek discussieforum bepalen ook de forumdeelnemers waar de discussie over zou moeten gaan. En deze draad gaat even niet over gezondheid maar over 'breekpunten en geloofwaardigheid'. Gezien u niet alleen doktoor bent maar ook een functie hebt in een politieke partij, gaan de forumdeelnemers er, terecht, van uit dat deze vragen mogen gesteld worden.

Citaat:
kan ik alleen zeggen dat discussies over wie "de beste Vlaming" is, me gestolen kunnen worden.
Mij ook. En samen met u en mij vele, zelfs de meeste ex.VU-ers en ex. N-VA-ers. Wat zij willen zijn resultaten. En die haalt een politieke partij niet zonder breekpunten en gebrek aan geloofwaardigheid.

Citaat:
Dat N-VA een andere strategie hanteert dan VB m.b.t. de Vlaamse onafhankelijkheid stoort veel VB'ers. So what.
Het stoort ook heel veel andere Vlaams-nationalisten, zoniet waren er veel minder ex.VU-ers en ex. N-VA-ers en...minder VB-ers, nietwaar?
Die 'so what' lijkt me daarom een beetje misplaatst, op het elitaire en autoritaire af.

Citaat:
Uiteindelijk heeft N-VA maar verantwoording af te leggen aan hun leden en kiezers.
Ook leden en kiezers verwachten dat de N-VA breekpunten heeft én daarnaar handelt zo niet verliest de partij haar geloofwaardigheid, met als gevolg haar leden en kiezers.

Citaat:
De leden blijven ons trouw
Neen, mijn heer doktoor. 'De' leden blijven de partij niet trouw. U kan hoogstens volhouden dat een aantal leden trouw blijven. Meestal merkt een partij dat pas als de lidkaarten moeten vernieuwd worden. Binnenkort dus.

Citaat:
en de kiezers dat zullen we wel zien binnen een paar maand.
Dan is het wel telaat. Het is NU dat de partij geloofwaardigheid moet opbouwen, maar mij het lijkt eerder dat ze op dat vlak zwaar verloren heeft de laatste weken.

Citaat:
Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Goed voor u.
Besef echter goed dat er, door dezelfde leden op wiens trouw u rekent, tegen het cordon sanitaire gestemd werd op het N-VA-congres. De meer dan duizend Vlaams-nationalisten die het 'charter voor Vlaams-nationale eenheid' van Robert Tondeleir tekenden bevestigen dit. Robert heeft die les begrepen en ernaar gehandeld. Als dank werd hij door de N-VA-partijtop (niet de leden) geschorst.

Inplaats van u hier een vraag te stellen waarop u liever het antwoord schuldig blijft herhaal ik dus nog eens wat ik hier al jaren zeg: Doe zo voort mijnheer doktoor, en Vlaanderen wordt zeker nooit onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.

Met Vlaamsnationalistische groeten,
Knuppel
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline