Los bericht bekijken
Oud 28 september 2006, 22:38   #42
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom zouden de "eigenbelangers" tijd moeten steken in een opstel met flagrante onwaarheden om die stuk voor stuk te ontkrachten?

Indien mamalou denkt dat huidige "... vul in" zich op dezelfde manier hebben geassimileerd als de vooroorlogse joodse bevolking die gewoon deel uitmaakte van de Europese bevolking, dan denkt hij dat maar.
De nazi's beweerden nochtans dat ze zich NIEt geassimileerd hadden. Net zoals extreem-rechts dat vandaag de dag zegt over de moslims (en het ze tegelijkertijd onmogelijk maakt om te assimileren, net zoals dat eeuwenlang met de joden is gebeurd in het christelijke Europa).

Citaat:
Indien hij ervan uitgaat dat de huidige "... vul in" mede de toplaag van de elite bevolken, dan doet hij maar.
Dat doe ik niet, dat deden de nazi's wel.

Citaat:

Indien hij vindt dat de vooroorlogse joodse bevolkingsgroep de ene terroristische aanslag na de andere pleegden, dan laat ik dit voor zijn rekening.
Ik doelde op de brand in de Reichstag.

Citaat:

Maar wat ik wel eens wil weten is waarom mamalou nergens vermeldt dat de vroegere joodse bevolkingsgroep oververtegenwoordigd was in de criminaliteitscijfers, de werkloosheidscijfers, de zonder-diploma-afgestudeerden.... net als de huidige "... vul in".
Omdat ze voornamelijk arm waren. De joden in Europa waren ARM. En dat zijn ze nu voor een groot deel nog. Desondanks slaagden de nazi's erin om zowel de arme als de enkele rijke joden als zondebok voor te stellen.

Net zoals dat nu gebeurt: een succesvolle, goed opgeleide moslim zoals Abou Jahjah wordt met de grond gelijk gemaakt, wat hij ook zegt, en de arme moslim wordt verweten dat hij arm is. En als er dan een arme Marokkaan met drugsgeld een dure Mercedes koopt, dan zegt men "ziedewel! Zij hebben geld en wij niet!"

Als je de gelijkenis echt niet kan zien tussen de klassieke anti-joodse propaganda en de hedendaagse anti-moslimpropaganda, dan mis je gewoon een paar hersencellen volgens mij.

(Erg leuk is trouwens ook de retoriek van het VB over buurten als Borgerhout en Molenbeek. Voortdurend horen we "Deze buurten zijn islamitische ghetto's aan het worden!". En rara, wie was verantwoordelijk voor de joodse ghetto's in Warschau, denk je? Juist, datzelfde extreem-rechts. Ze willen niet liever dan dat Borgerhout een "ghetto" wordt! Dat is net waar ze naar streven!)
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden