Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2020, 17:35   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit begrijp ik toch niet goed hoor. Vrienden van ons vertoeven in een vergelijkbare situatie: vrouw terminaal met kanker. Ze verbleef eerst in een instelling met een afdeling palliatieve zorg. De echtgenoot had het steeds moeilijker met de dagelijkse rit (oogprobleem). Op advies van de artsen heeft hij zijn vrouw naar huis laten brengen en nu komt tweemaal per dag een verpleegster de vrouw de nodige zorgen toedienen. Jaren geleden heb ik exact hetzelfde scenario meegemaakt bij een nonkel van mij wiens vrouw evenzeer terminale kankerpatiënte was. Laten we nu Corona even buiten beschouwing laten, maar er zijn toch mogelijkheden om de last van de partner van een stervende te verlichten?
Als het mogelijk is, èn gewenst door de zieke of oude (of ..) dan is er van euthanasie geen sprake.
Maar als iemand wenst om te sterven, omdat hij het mensonwaardig vindt te leven in aftakeling, dan is dat zijn wens.
Zoals in het krantenartikel in de link vd openingspost: dat moet je respecteren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden