Los bericht bekijken
Oud 17 juni 2019, 10:01   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De SPa zit in een prisoners dilemma game. Als alle partijen de cumul afschaffen is het een betere zaak voor iedereen. Maar als slechts 1 het doet snijdt die in eigen vlees. Een nobel doel van de SP maar ik vrees dat ze de doelstelling zullen terugschroeven want de andere partijen willen niet mee. Hebzucht en machtswellust heersen. En de kiezer straf af wat hij eigenlijk zou dienen te belonen. De anticumul maatregel had dienen gepaard te gaan met een poging de wet te veranderen zodat cumul onwettig zou zijn.
Een blind cumulverbod is te stom om los te lopen.
Ik kan maar hopen dat mijn partij het personeel, ook het politiek personeel, zodanig managet dat ieders kwaliteiten maximaal renderen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden