Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2017, 15:01   #10
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het "grote geostrategische spel" in het Midden Oosten wordt genadeloos en cynisch gespeeld.

Blijkbaar zijn de Koerdische clans (we mogen niet de fout maken de Koerdische peshmerga als een groot homogeen geheel te zien!) terzelfdertijd weggetrokken uit hun stellingen in en om Kirkoek (ik citeer R.Vranx)

Dit wijst,heel erg sterk,op "hogere" bevelen.Waarschijnlijk heeft men(de VS,Iran,..) de Koerdische leiders van het besef doordrongen dat ze echt geen keus hebben.De recente "verovering" van Kirkoek door het "Iraakse leger" ,een eufemisme voor vooral Sjia-milities onder de strakke regie van een "generaal Suleimani" van de Iraanse Revolutionaire Garde(de Iraanse Waffen-SS) was dan eigenlijk een wandeling vergeleken met de gebeurtenissen recent tegenover IS.

Zie er maar een "modus vivendi" in tussen Amerikaanse en Iraanse belangen,met OLIE als prijs...(dacht eigenlijk IEMAND aan democratie,mensenrechten en andere zever?)

De Koerden,die Kirkoek tegen zware kosten veroverd hebben op het kalifaat,nadat het vroegere Iraakse leger gevlucht was of gewoon in situ overgelopen,kennen weer hun plaats....de plaats die ze altijd al gehad hebben.

....nuttige idioten.

Rond dezelfde periode volgend jaar zullen we zien in hoeverre de "autonome Koerdische regio" ,die aberratie op de kaart van het Midden-Oosten,nog zal bestaan. Net als "Het Kalifaat" MOEt dat weg.
Neen, ze moeten blijven bestaan, maar niet te sterk. Juist sterk genoeg om hen uit te kunnen spelen tegen Baghdad. Divide and conquer.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline