Los bericht bekijken
Oud 13 november 2021, 15:10   #244
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik denk dat je wat verwend reageert. Rusland, Oekraine, Turkije en dergelijke zijn meermaals door het EHRM veroordeeld voor het schenden van mensenrechten, omwille van schijnprocessen, willekeurige aanhoudingen, ...

De macht van het EHRM wordt dan ook nog eens overschat, want na decennia lidmaatschap en talloze veroordelingen is er niks veranderd in Rusland op dat vlak. Die betalen gewoon de opgelegde sommen (of misschien niet, dat weet ik niet) en doen verder zoals ze bezig waren. In dat opzicht is Elchardus zijn doorwrocht voorstel van een beroep in het parlement erg wereldvreemd. Als je als staat een veroordeling maar niks vindt betaal je gewoon de boete en doe je verder.

Ik weet niet wat je met crisissen precies bedoelt. Regeringen en parlementen moeten beleid maken. Rechtbanken kunnen alleen maar een geschil dat hen wordt voorgelegd beoordelen.
Rusland, Oekraine, Turkije en dergelijke veroordelen voor het schenden van de mensenrechten dat gebeurt ja, maar in België kan je gewoon een half jaar gevangenisstraf krijgen voor het ontrollen van een spandoek met daarop Stop islamisering ... vrijheid van meningsuiting is nochtans een mensenrecht. Om nog maar te zwijgen over wat nu allemaal gebeurd rond corona. Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek afgenomen, én een zonnebril met rode glazen opgezet.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden