Discussie: dierenrechten
Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2018, 16:23   #543
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij kan enkel een vegetariër pretenderen van een enorme dierenvriend te zijn. Al de anderen ( waaronder ik) hebben boter op hun hoofd

Net als velen steken we ons hoofd in het zand. We noemen ons dierenvrienden maar willen liever niks geweten hebben over het enorme leed dat dieren moeten ondergaan alvorens op ons bord te belanden. Dieren die gekweekt worden voor de commercie hebben een hels leven.

En wat is er minder appetijtelijk aan hondenvlees dan aan varkensvlees ? Zo een lekker verwend poedeltje dat heel zijn leven americain te eten kreeg ? Zou dat niet lekker zijn ?

Ik heb altijd horen zeggen dat het verschil tussen kattenvlees en konijn nihil is.

Een Indiër begrijpt niet hoe wij rundvlees binnenkrijgen en een Engelsman grijpt U bij de keel als U spreekt van een paardensteak.
In vele landen zijn ratten een delicatesse .....hier walgen de mensen daarvan.
En het is precies vanwege het bovenstaande waarom Westerlingen zo ontploffen wanneer ze van een maaltijd blafbeest américain of kattebeest chateaubriand in China horen. Omdat het voor hun gevoel iets vies is. Het is niet de dierenvriendschap die dat gevoel geeft, maar het er vies van zijn.

En ik blijf er bij: ik ben een grote dierenvriend van een goeie chateaubriand in mijn bord. Daar is toch niets hypocriets aan? Of boter op het hoofd hebbend?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden