Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2020, 14:20   #7237
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.607
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moest Brussel zelf belastingen mogen innen op iedereen die er werkt (nu worden belastingen geïnd op basis van de woonplaats) zou de financiële situatie van Brussel er in eens een stuk beter uit zien.
Stel dat Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept, verandert alles natuurlijk.
Om dit grondwettelijk te laten gebeuren(kijk naar Catalonië wat er gebeurt als dat niet zo is), en Vlaanderen EU lid te laten blijven, is een akkoord met de Franstaligen vereist. Die zullen boter bij de vis eisen (wat betreft Brussel maar ook de randgemeenten, die ze zullen opeisen omdat de meerderheid Franstalig is, en om zo Brussel aan te sluiten bij Wallonië)

Ik werk zelf in Brussel, dagelijks met Franstaligen, en ik zie geen enkele noodzaak om het land te splitsen. De politiek heeft wel een soort apartheid gecreëerd, en zeer ingewikkelde structuren in Brussel die niet altijd werkbaar zijn. Zo zie je dat een intellectueel lichtgewicht als Els Ampe minister kan zijn, gewoon omdat ze tot de 5 % Vlamingen in Brussel hoort. (nu wil ze voorzitter van VLD worden, en Tommelein verslaan, haha, ze zal wel wat stemmen krijgen door haar mooi snoetje, maar daar houdt het ook op)

Bij de NMBS, in Brussel, is alles tweetalig, iedereen wordt verondersteld de 2 talen te spreken. En je ziet dat het werkt, Franstaligen doen hun best om Nederlands te spreken. Vlamingen spreken veel beter Frans dan elders in Vlaanderen.
"Iedereen wordt verondersteld"... Meer slijmballerig wordt een uitspraak dit jaar niet meer.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden