Discussie: Contigentering
Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2007, 13:05   #54
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

1. Ze is al voor een groot stuk geprivatiseerd: één voorbeeld: hebt u een hospitalisatieverzekering of niet? En, indien we rationeler met de middelen omspringen dan denk ik zoveel mogelik gezondheidszorg voor iedereen toegankelijk blijft. Ondertussen moet men het maatschappelijk debat voeren want inderdaad de vergrijzing en de technische revolutie zou ons na verloop (ondanks de efficiënte besteding van middelen) ons weer voor die vaag kunnen plaatsen. Daarom moet bijvoorbeeld (om terug te keren naar het vb.) dringend aan tafel gezeten worden met mutualiteiten (die actief zijn in de hospitalisatieverzekeringen) en bedrijven zoals DKV.
2. Rabiate belgicisten kiezen dus blijkbaar voor het bestendigen van de situatie en zeggen "iedereen moet rationeler omspringen met de middelen". Hoe lang horen we dat liedje al? Veel te lang. Diezelfde belgicisten zijn er niet in geslaagd de wantoestanden aan te pakken ... en dus... na tientallen jaren komen meer en meer mensen (zeker in de sector) tot het besef dat die gezondheidszorg moet gesplitst worden.
En och God, "als ik u tegen kom op mijn weg"... besef dat het niet mijn weg is , maar de weg van zeer velen (en uw cijfer van 1/3 strookt niet met het allerlaatste onderzoek van de Artsenkrant), en de groep zwelt altijd maar aan. Ik zal het dan ook maar niet zien als een dreigement, maar een uiting van machteloosheid. De les is de volgende: Als een meerderheid er ooit in slaagt die gezondheidszorg te splitsen, dan zal u zich daarbij moeten neerleggen. Ondertussen vind ik het amusant dat u zich er zo in opwindt, omdat u net beseft dat het draagvlak voor een Vlaamse gezondheidszorg alsmaar groter wordt.
Louis Ide is offline