Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2019, 13:19   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
“De Vlamingen wisten dat de Duitsers in het Oosten de Joden systematisch uitmoordden”

Jan Antonissen - Bron: Humo

De Vlamingen die tijdens de Tweede Wereldoorlog aan de zijde van de Duitsers hebben meegestreden in Oost-Europa, waren geen misleide idealisten. Het merendeel van de oostfronters heeft willens en wetens oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid begaan. Tot die vernietigende conclusie komt historicus Frank Seberechts (57), zelf afkomstig uit de Vlaamse Beweging, in zijn boek Drang naar het Oosten.



Drang naar het Oosten, Frank Seberechts, Polis
Ik ben het kleinkind van een WWI oorlogsveteraan, die tijdens WWII bij het verzet was.
Ik ben het kind van een Oostfrontstrijder.
Ik ben zelf een veteraan van gewapende opdrachten in het buitenland.
Ik heb dus aan de lijve kunnen ondervinden welke informatie er tot bij iemand geraakt in welke sitauties.

Wisten de Oostfrontstrijders dat er mensen gedeporteerd werden?
Natuurlijk, sommige van hen hadden zelf in werkkampen gezetten.
Sommige van hen waren zelf gedeporteerden.

Wisten zij wat er gebeurde in de concentratiekampen?
Wisten zij wat er gebeurde nadat zij een gebied veroverd hadden?

Zelfs vandaag komt men pas nu te weten wat er allemaal in Irak en Syrië is gebeurd.
Zelfs vandaag weet 90% van de bevolking niet wat er allemaal in Afrika gebeurd.
Zelfs vandaag weet de Belg niet wat er in Oekranië gebeurd.
Zelfs vandaag weet de gewone burger niet wat er 5km verder gebeurt.

En nee, veel Oostfrontstrijders waren geen misleide idealisten, het waren zelfs geen idealisten.
Vele van hen waren gewoon jonge knapen die een uitweg zochten naar een betere toekomst.

Maar nu enkele heel belangrijke tegenvragen.
Na de landing in Normandië hebben de geallieerde strijdkrachten officieren van de 2. SS-Panzer-Division Das Reich krijgsgevangen genomen.

Hoe verklaart men dat er bij de geallieerde strijdkrachten en legerleiding niet geweten was wat er allemaal gebeurde in NAZI-Duitsland?
Hoe verklaart men dat er werd beslist door de politieke en militaire leiding om niet direct naar Berlijn door te trekken na het gevangennemen van officieren van de 2. SS-Panzer-Division Das Reich?
Hoe verklaart men dat er in de buurt van de concentratiekampen nooit bommen zijn gedropt door de geallieerden?
Hoe verklaart men dat de gewone man in de straat moet geweten hebben van de concentratiekampen en uitroeingskampen en men in Londen niet zou geweten hebben? Londen had spionnen in Duitsland, er werden regelmatig militairen en spionnen vanuit bezet gebied naar Londen gesmokkeld.
Londen had radiocontact met de bezette gebieden en zijn spionnen in Duitsland.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden