Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2017, 08:15   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Micele, Belgie is een van de dichtsbevolkte landen ter wereld in het centrum van Europa. De snelheid is niet het probleem, en de snelheidspieken, maar wel de capaciteit van de snelwegen.

Als je trager moet rijden, krijg je meer autos op een km snelweg. Zo simpel is dat, met minder files als gevolg. Men kan veiliger dichter op elkaar rijden.

Er is geen enkele logische reden om hogere snelheidslimieten toe te laten in BE. Alleen maar populistisch gezwets.
Of dat trager rijden op een snelweg zo veel veiliger is is nog maar de vraag.Ik rijd met regelmaat in de States en in tegenstelling tot Europa voel ik me daar regelmatig wegzwijmelen. Rond de 100 km/u zou een mens de neiging hebben om in te dommelen .(zou met de hartslag hebben te maken)

Voor mezelf kan ik alleen zeggen dat ik nergens het gevoel heb zo aandachtig te rijden als in Duitsland waar ik echt bezig ben met rijden en het rijplezier me alert houdt.

Ik ken de statistieken niet maar het zou me niet verwonderen dat in Duitsland minder ongelukken gebeuren dan in de States

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 augustus 2017 om 08:16.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden