Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2017, 10:50   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het "kijk naar de andere landen" verhaal gaat niet op.
Toch wel.

Citaat:
In Duitsland zijn er bijzonder veel stukken waar men 120,100 en zelfs 80 per uur mag, en vooral in NRW. De crossbanen vind je meer naar het Zuiden en Oosten.
Weet ik, ik heb meer kms afgelegd in NRW dan in België, maar eens je de ballingsgebieden voorbij bent met hun dynamische max wegens veiligheid en vooral ook milieu de laatste 10 jaar mag je toch ook nog op veel stukken de aanbevolen 130 kmh rijden. Aangenamer rijden tijdens de rustigere uren, je hoeft nooit naar de snelheidsmeter te gluren, ook al rijdt je meestal maar 120-140 kmh, dat doet er namelijk niet toe. Snellere rijders houden andere rijders alerter, er wordt veel minder links geplakt, minder middenstrookrijders en minder extreme traagrijders, en vooral grotere veiligheidsafstanden worden daar wel gerespecteerd.
Ook de snelheidslimieten die jij opnoemt worden veel eerder gerespecteerd, omdat ze weten dat er enkele kms verder een "onbeperkt stuk" volgt.
En wslk ook omdat bepaalde hardnekkigen al wat strafpunten op hun rijbewijsrekening hebben..., maar toch hebben die als uitlaatklep een veilige autobahn, in BE gaan ze dat eerder op een verlaten industrieterrein of verkende landwegen uittesten...


Tavek, wat heb je nu eigenlijk aan limieten als ze niet gerespecteerd worden?

Citaat:
In Nederland idem ditto: de randstad staat vol met zone 100's, en hier en daar zelfs zone 80's. Een groot stuk van de A2 is inderdaad 130, tot je in de dukke gebieden komt.
Weet ik, ik heb 1 jaar in de buurt van Utrecht gewerkt en reed alle weekends naar Be. In die tijd drukkere snelwegen dan in Vlaanderen trouwens, nu is het meestal omgekeerd omdat de Nederlanders investeerden in hun snelwegen en snelweg-knooppunten.

Dat heb ik toch allemaal uitgelegd?

Citaat:
Welke autobanen zou jij in BE kiezen voor 130 ? In wallonie de E42 misschien ? Want de E314,E40,E17,R0, Ring van Antwerpen, E19 en E313 zitten nu al constant toe en zou die snelheidsverhoging zinloos zijn.
Autobahnen genoeg die op dat 130 kmh veiligheidsniveau kunnen gebracht worden, neem een voorbeeld aan de andere "drukbevolkte" landen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2017 om 11:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden