Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2014, 15:17   #643
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij gelooft wat jij wil, peter, maar als zelfs een superbelgicist jou terecht wijst in wat jij beweert rammelt je argumentatie.
Ondanks mijn grote waardering voor superbelgicist Staaf moet ik je toch wijzen op een evidentie hoor : net als ik en jij schrijft hij zijn mening. Niemand schrijft hier uit naam van anderen. Dus algemene gevolgtrekkingen uit een individuele opinie gaan distilleren is zinloos en trouwens onmogelijk.
Staaf heeft geen enkel probleem met het racisme van het blok, dat is zijn goed recht. Ik denk daar anders over, volgens mij is dat ook mijn goed recht.

Citaat:
Als ik veranderingen had aangebracht in hetgeen je schreef had ik je quote gemanipuleerd. Maar dat is niet het geval. Ik heb het recht om wat ik de kern acht uit een quote te halen. Iedereen doet dat. Altijd en overal. Ook hier. Je zult daarmee moeten leven.
I know, niets aan te doen.
Toch vind ik het jammer, je weet maar al te goed dat het de boodschap veranderde. So be it then.
Citaat:
Eender wie zwart op wit zou schrijven wat jij schreef - en dat is dat er 20 jaar niets gedaan werd aan het "migratie probleem" uit schrik om met de racisten van het VB geassocieerd te worden- zou op een dag met die uitspraak geconfronteerd worden. Dat praat je niet goed met wat er na 20 verloren jaren, en dus veel telaat want uit arren moede, wordt gedaan.
[quote]Dat zal zeker meespelen. Er is ook niets mis met het vaststellen dat er een pak zaken mislopen inzake migratie zoals die nu bij ons loopt. Er is twintig jaar lang niets aan gedaan net door het blok. Geen enkele partij wou dat thema opnemen om niet het verwijt te krijgen dat ze het blok achterna liepen.
Zonder veel retoriek hebben de democratische partijen nu samen de wet op gezinshereniging een heel stuk scherper gezet. Dat is beleid. Een beleid zonder racistische sneren en scabreuze uitlatingen over mensen.
Een perfect bewijs dat het wel kan. Zonder agenda van het blok, zonder inbreng van het blok en zonder druk vanwege het blok.

En ik ben er heel zeker van dat een flink deel van de kiezers van al die partijen dat als een goede beleidsmaatregel ziet.[/QUOTE

Toch vreemd dat je dit deel van het citaat blijkbaar niet als relevant genoeg zag om het niet mee te citeren.


Citaat:
Dewinter overdreef. Maar de "democraten" zijn minstens zo erg de mist in gegaan. ZIJ hadden immers de macht om te doen wat ze het VB hebben belet. Jij mag dat nog duizend keer proberen te verantwoorden op de manier die we gewend zijn, laksheid en lafheid is niet te verantwoorden.
Dewinter bestaat uit dezelfde materie als waaruit Dillen bestaat, die is gisteren al voldoende toegelicht.

Het perfide in jouw redenering ligt er nu net in om post factum te gaan beweren dat het blok gelijk had. Neen, dat hadden ze niet. Het blok fulmineerde al tegen vreemdelingen toen ze nog nauwlijks zichtbaar waren in het straatbeeld. Gewoon OMDAT het vreemdelingen zijn. En altijd in een discours van profitariaat, onveiligheid, invasie, verdrukking, enz.
Hun voorgestelde 'oplossingen' zijn er geen, dat was en is pure volksverlakkerij. Folders bij de mensen bussen met opstijgende boeings met 'heimwee-migranten' heeft niets te maken met een degelijke analyse en een voorstel tot oplossing. Dat is café gelul.

Men mag gerust de totaliteit van alle andere partijen verwijten dat ze te laat reageerden, of onvoldoende daadkracht toonden. Kan allemaal best waar zijn en ik denk er ook zo over. Maar dat men bv de wet op gezinshereniging verstrengde is totaal geen argument om nu te gaan beweren dat het blok 'gelijk' had.

Citaat:
Jij mag het nog 50 keer uitspitten, ik ben het eens met Superstaaf die je dit antwoordde. En ik post nu de volledige quote. Al was het maar omdat het jouw overtuiging terzake over de hele lijn tegenspreekt.
Jij jouw overtuiging, en ik de mijne hee knuppel.
En Staaf uiteraard de zijne.






Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=158

Een congres van de N-VA heeft uitgewezen dat de meerderheid tégen het instandhouden van het cs was. De Wever heeft daar, om dezelfde reden waarmee jij 20 verloren jaren probeerde te verantwoorden, geen rekening mee gehouden.
Je link werkt niet.

Citaat:
Je bewering dat de N-VA niet wordt uitgesloten is trouwens een glasharde leugen. De Franstaligen hebben daar alles behalve een geheim van gemaakt. Als de PS en de CDH de MR niet hadden tegen haar kar gereden WAS de uitsluiting van de N-VA een feit geweest.
Lutgen heeft zelf in de pers toegelicht dat MR hen nooit over een alternatief dan de centrum rechtse formatie heeft gesproken. Op geen enkel moment. Dus mèt n-va erbij. Lutgen zat duidelijk te wachten op een alternatief, dat dus enkel de klassieke tripartite was. Het is niet gekomen.

Trouwens, wat zou er in hemelsnaam verkeerd zijn aan een formatie waar n-va niet 'automatisch' bij is ? Elke meerderheid is een meerderheid. Het feit of je eigen partij daarbij is, is daar niet relevant in.

Hierbij de woorden van Lutgen :
[quote] 'Als de MR aan de macht komt, zal dat zonder de N-VA zijn', klonk het zo mooi tijdens de campagne. Maar Michel had beter gezegd: 'Als ik aan de macht kom, zal ik er alles aan doen om de N-VA aan boord te hijsen.' In minder dan twee maanden tijd van 'nooit' naar 'altijd' evolueren, faut-le-faire." Lutgen beukt hard in op de voorzitter van de Franstalige liberalen en gaat nog een stap verder. [/QUOTE
bron : http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...n-Michel.dhtml

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2014 om 15:27.
Pandareus is nu online