Discussie: Geostrategie
Los bericht bekijken
Oud 18 september 2021, 08:20   #357
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik weet dat jij en bijna het hele forum dit ontkennen maar de EU heeft bij de brexitonderhandelingen revanche genomen (willen nemen) waardoor er nu meer problemen zijn dan nodig. Ik heb van in den beginne gezegd hoe dwaas het was iemand als Verhofstadt aan het hoofd van die onderhandelingen te zetten. De handel had helemaal niet hoeven te lijden onder de Brexit maar de EU heeft dit verbrod door voorwaarden te stellen die niets met handel van doen hadden. Het wilde zich blijven inmengen in de Britse binnenlandse politiek, net zoals ze dat in de Zwitserse wilde en net zoals ze de EU landen waanzin opdringt die de bevolkingen niet wensen. Als de EU ongevraagd blijft het geweten van de wereld spelen, haar grenzen niet onder controle krijgt en de communisten via allerhande ondemocratische aanhangende instellingen de richting laat bepalen over alles wat niet economisch is dan zal de EU op een dag ten onder gaan. Boontje komt om zijn loontje.
Meneer Verhofstad heeft helemaal niet aan het "hoofd" van enigerlei onderhandelingen tussen de EU en het VK gestaan.Dat was van in den beginnen Mr Barnier en zijn team die,naar ik nog altijd meen te mogen opmerken,een "commendable" job gedaan heeft,in het licht van de constante personeelswissels en gebrek aan richting aan Britse kant...Het was wachten op premier Johnson voordat het team Barnier EINDELIJK,na meer dan 2 jaar,duidelijkheid zag aan de andere kant van de tafel en overeenkomsten kon sluiten die zelfs goedgekeurd raakten in het Britse parlement.


Meneer Verhofstad was "waarnemer" van het Europees Parlement,en zijn woordbrakerij is en was niet meer dan dat....(we kennen hem wel hé? )

Ik ben niet zeker wat de EU met de geostrategie in de Indo-Pacific te maken heeft gezien de EU geen geostrategisch plan voor de Pacific HEEFT,en daar ook niet de middelen voor heeft.Van de EU-landen heeft enkel en uitsluitend Frankrijk enige militaire middelen,en bovendien overzeese gebiedsdelen,om daar wat invloed te menen te moeten hebben.....En het zijn FRANSE middelen,geen "EU" middelen.

Verder zijn er,voor de EU,geen "problemen" meer met het VK.Alle economische problemen zitten nu in - of voor het VK.Het is overigens maar de vraag ten koste van wat het VK nog "supermachtje "gaat spelen,ook in het licht van de dreigende Schotse afscheuring .....MAAR dat is nu HUN probleem....

Dat de Fransen ondertussen hun broek gescheurd hebben en zelfs wat te drogen hangen doet mij,eerlijk gezegd ,zelfs wat plezier....Net als van de Moffen moet ik van de Fransozen (van hun politici, ok?) bijna dagelijks minder hebben....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2021 om 08:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden