Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2006, 23:48   #30
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Ze hangen inderdaad samen maar voor mij is het niet het probleem waar aan gewerkt moet worden. Ik walg namelijk van grenzen, die lijntjes op van die papieren waar de aarde is op getekent die vaak uitmaken of je een goed of een slecht leven hebt. Dus van mij mogen ze hier komen. .
Een vrij naieve gedachtegang vind ik.

Enige kanttekeningen:

- schaffen we de SZ dan volledig af, of wachten we tot ze vanzelf volledig in elkaar stort wegens onbetaalbaar geworden?
- leggen we nog bepaalde verplichtingen op of gaan we vanaf nu dan ook bvb polygamie, absolute achterstelling van de vrouw en de sharia accepteren?
- wat met het milieu? We leven al in zowat het meest vervuilde en dichtsbevolkte stukje planeet. Overal torenhoge flats en geen stukje natuur meer te bekennen?
- zijn mensen met een criminele achtergrond ook welkom?

Ik kan uw redenering volgen in zoverre dat u het ergens als 'onrechtvaardig' aanvoelt dat u in het rijke westen bent geboren en zij niet. Is het niet veel logischer en efficiënter om te proberen hun landen van herkomst te steunen dan hun mensen naar hier te halen? Dat lijkt mij in het licht van bovenstaande ook het enige haalbare. (en zelfs noodzakelijke)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
Maar het is aan de politiek, aan de 'autochtone' en de 'allochtone' mensen om de integratie te bevorderen en dus ligt het probleem daar.Want indien er meer aandacht zou aan besteed zijn (en dan bedoel ik dit niet zoals het VB dit bedoelt) dan zouden er misschien veel minder problemen zijn en meer wederzijds begrip.

En tot hier de 'off topic'-discussie.
Dan moet u mij toch enkel gelijk geven als ik zeg dat de andere partijen op dat vlak compleet gefaald hebben en ze blijven volharden in een strategie die al jarenlang een complete mislukking is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
En tot hier de 'off topic'-discussie.
Maybe, maybe not.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden