Los bericht bekijken
Oud 1 februari 2006, 13:14   #31
Polma
Burger
 
Polma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Locatie: Planet Earth
Berichten: 137
Standaard Multicult!!!

Maybe not dus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Enige kanttekeningen:

- leggen we nog bepaalde verplichtingen op of gaan we vanaf nu dan ook bvb polygamie, absolute achterstelling van de vrouw en de sharia accepteren?
Dat is er enkel een karikatuur van maken.

Citaat:
- wat met het milieu? We leven al in zowat het meest vervuilde en dichtsbevolkte stukje planeet. Overal torenhoge flats en geen stukje natuur meer te bekennen?
Bent u nu van het VB of Groen! Dit is een argument voor een discussie of onze ruimtelijke ordening wel zo geslaagd is. Als rijke autochtone, hele stukken mooi bos mogen toeëigenen en er een kast van een villa mogen opbouwen waarom zouden arme allochtonen geen kleinstukje bouwgrond mogen hebben om er hun bescheiden huisje op te bouwen.

Citaat:
- zijn mensen met een criminele achtergrond ook welkom?
Als dit gaat om een licht vergrijp en de persoon in kwestie heeft reeds geboet voor zijn daden dan wel ja. Indien deze dan hier in België nogmaals een misdrijf pleegt dan zal deze criminele achtergrond natuurlijk mee beslissen in de straftoezegging. Samenwerking tussen verschillende landen is op dit vlak dan natuurlijk enorm belangrijk.

Citaat:
Is het niet veel logischer en efficiënter om te proberen hun landen van herkomst te steunen dan hun mensen naar hier te halen?
Uiteraard!!!! Dit zie ik dan ook als dè oplossing van de problemen. Goede ontwikkelingshulp kan zeer veel leed uit de wereld helpen. De ontwikkelingslanden worden er beter van, maar ook wij, want de economische vluchtelingen zullen afnemen.

Citaat:
Dan moet u mij toch enkel gelijk geven als ik zeg dat de andere partijen op dat vlak compleet gefaald hebben en ze blijven volharden in een strategie die al jarenlang een complete mislukking is.
U vergeet er echter bij te zeggen dat ik het op een heel ander vlak een mislukking vind! Ik pleit niet zoals het VB doet (en u dus wsl ook) om meer restricties op te leggen, ik zeg ook niet dat een muticulturele samenleving een vergissing is en dat deze ongedaan gemaakt moet worden, neen, ik zeg dat de multiculturele samenleving nog moet beginnen en dat de politiek te weinig heeft gedaan om deze multiculturele samenleving te helpen.
Want binnen een multiculturele samenleving is het niet enkel de "vreemdeling" die zich moet aanpassen maar ook de autochtone mensen. Met aanpassen bedoel ik onder meer bereidheid tonen om ook hun cultuur te leren kenen en bereid zijn tot een dialoog. Mensen moeten door elkaar leven en niet naast elkaar. Racisme moet een taboe worden! en niet iets waar men trots op is! Want het is iets om verre van trots op te zijn!!!
Polma is offline   Met citaat antwoorden