Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2006, 11:58   #33
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polma Bekijk bericht
U mag de impact van dichtbij het volk staan niet onderschatten, het is iets heel ruim. Het bestaat ook uit het naar de mond praten van de mensen, zeggen wat de mensen denken. Maar het is niet omdat de mensen het denken dat het ook juist is. Wanneer Jan met de pet tegen zijn makkers zegt: 'Khem dei baan ni gekregen twas zoe nen bruine die't gekregen eet, verdoeme!' en een dag later hoort hij die ene VB'er zeggen op TV dat hij die bruine gaat wegsturen, dan gaat hij al snel geneigd zijn om op deze persoon te stemmen. Al was wat hij dacht niet misschien niet correct, aangezien die 'bruine' misschien gewoon geschikter was.

Bij 'dicht bij het volk staan' hoort vaak ook aan anti-politiek doen. We leven in een maatschappij waarin anti-politieke gevoelens de norm zijn en men elke beslissing van de regering bekritiseert. Wanneer eer dan een partij is die net zo reageert dan is men wederom snel geneigd om op deze te stemmen.

Hierbij komt ook nogeens het feit dat ze telkens in de oppositie hebben gezeten en dus bij wijze van spreken niets hebben moeten doen. Het zijn vaak vooral de regringspartijen die stemmen verliezen aangezien zij sneller dingen slecht kunnen doen.

Ik geef u wel gelijk dat het enorme doorbijters zijn! Ze houden inderdaad lang vol. Naar mijn mening véél te lang!

Maar nogmaals we gaan een beetje teveel 'off topic'!
kortom demagogie.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden