Discussie: inkomenszekerheid
Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2005, 20:04   #37
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Dus als ik het goed begrijp? Ik vraag de leerbons aan die ik lekker in mijn zak steek, en als mijn kinderen 20 jaar worden komt u tot de ontdekking dat ze zelfs niet eens kunnen schrijven.
Nee. Dank U.
Wel? Veel scholen doen nu exact hetzelfde. Met dat verschil dat zij wel aan bepaalde regels voldoen over het aantal practicums dat men moet geven in de chemielessen en zo.
Maar neem de proef op de som, haal duizend mensen die destijds een wetenschappelijke richting volgden in het secundair en vraag hen
1. Wat is isostasie?
2. Leg het principe van Chatelier - Van 't Hoff uit
3. Geef de algemene formule voor een golfbeweging
4. Bespreek de meiose bij een menselijke cel
...

Hoeveel gaan er daarop kunnen antwoorden, denkt u?

Nochtans hebben die scholen wel netjes hun centen geïncasseerd, want ik denk niet dat ik hier onredelijke dingen vraag. Enfin, ik moest al die dingen kennen voor de middenjury, en ik deed niet eens een wetenschappelijke richting. Het is met andere woorden algemene kennis volgens de centrale examencommissie. Eigenlijk zou iedereen die een diploma ASO behaalde, daarop moeten kunnen antwoorden.

Lezen, dat is uiteraard wel een heel radicaal voorbeeld - maar bekijk het zo. Een kind leert uit zichzelf kruipen, stappen, spreken. Gaat u een controlecommissie in het leven roepen om te kijken of ouders wel voldoen aan de door de overheid opgelegde normen inzake het kruipen?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline