Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2004, 14:26   #45
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667

Een grondwet die die rechten beschermt en de mogelijkheid tot impeaching van leden van de regering of het parlement.

Zo kunt u het stellen.
Hoe?, ije schreef hierboven net dat je de vrijheid ging vergoten nu ga je ze verkleinen... De democratische vrijheid zelfs weghalen!
De 'democratische vrijheid' is slechts een schijnvrijheid. Een ander systeem kan meer vrijheid beiden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:

Ik wil een technocratie met de meest capabele mensen aan de macht. Die mensen worden gekozen door een onafhankelijk orgaan op basis van de verlangde capaciteiten, hun ervaring, en psychologische tests.
En wie stelt die testen op als ik dat mag vragen, wie bekrachtigd die testen en wie beoordeeld ze???
Mensen met de juiste capaciteiten: bijvoorbeeld psychologen en sociologen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
Ik heb niet de pretentie om te geloven dat ik tot deze groep van mensen te behoor.
Zelfkennis!!! ... niet moeilijk, als je zo'n ideeën hebt...
Onderschat mij niet. Ik heb een IQ van 135, en mijn vriendenkring bestaat grotendeels uit intellectuelen. Intelligentie heeft niets te maken met de keuze tussen linkse or rechte ideeën.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
Er zijn voldoende mensen die een ander systeem wensen. Alleen zijn deze nog te verdeeld. Mijn voorstel is trouwens maar één van de zovele mogelijke staatssystemen ter vervanging van het huidige. Ik zie het zeker niet als enige mogelijkheid, maar wel als beste mogelijkheid.
Het punt is dat een hoop mensen wel een ander systeem wille, maar zeker niet het uwe...
Dat zegt u. Het rechtse gedachtengoed groeit nochtans constant, en vindt ook opnieuw ingang onder intellectuelen na een decennia durende boycot. De reden is simpel : het linkse utopia bestaat niey.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:

Ik zie niet in waarom er dan noodzaak is tot verzet?
Leuk, dat zag hitler in WOII natuurlijk ook niet in he!
In het begin van elk nieuw systeem is er een risico voor een tegenrevolutie door de opositie. Hitler besefte maar al te goed dat Duitsland ook hierdoor getroffen kon worden, en dat was precies het doel van de kampen. Die kampen zouden de staat de nodige tijd bieden om te groeien, en zouden overbodig worden eens het nieuwe systeem voldoende stabiel was. Hij had echter nooit verwacht dat Engeland en de VS hem zouden tegenwerken. Hij veronderstelde dat zij zijn voorbeeld zouden volgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Citaat:
De winsten gaan naar de staat. En zo komen die terrecht bij de hele bevolking. Ik zie niet in hoe er hier sprake is van uitbuiting.
De winsten gaan dus naar de staat... Een soort ambtenarendictatuur zeker, neen bedankt...
De macht zou liggen bij de technocraten. Er is geen reden waarom er meer ambtenaren zouden zijn als nu, en waarom ze meer macht zouden hebben dan nu.

Mij lijkt het het meest eerlijk wanneer de winst naar de staat gaat. Dit is de enige manier waarop de economie ook effectief ten volste het volk kan dienen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Dat zeiden Stalin en Hitler ook... Maar syndicaten zijn het eerste controlemechanisme van de massa en moeten zowiezo blijven, het is net essentieel een systeem als syndicaten te extrapoleren naar de samenleving!
Als pressiegroepen te veel macht krijgen, is dit uiteindelijk schadelijk voor de vrijheid van het volk. Kijk naar de VS, waar pressiegroepen een zware impact hebben op beslissingen in het parlement en de media, en zo andere stemmen verdringen. Een technocratisch bestuur is in staat om met voldoende zaken rekening te houden, waar het plebs simpelweg onbekwaam toe is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Maak liever dat er geen apparte culturen meer zijn, maar groepeer alles in een multicultuur, van een globalisatiestop kan toch geen sprake meer zijn, hoogstens nog van andersglobalisatie!
Ik geloof ook dat globalistatie anders moet gebeuren. Ik geloof in een gelobale confederatie van economisch, cultureel en politiek onafhankelijke staten. De confederatie zou slechts als doel hebben de vrede te bewaren, en goederen als olie eerlijk te verdelen.

Alles groeperen in een multicultuur is een linkse utopie. Ze is niet enkel onrealistisch door het sterke nationalisme bij bepaalde culturen, maar zelfs gevaarlijk wanneer leden van sterk verschillende culturen onder hetzelfde bewind komen. Racisme en ongelijkheid zijn logische gevolgen, die zelf nog veel ernstiger gevolgen hebben.
IlluSionS667 is offline