Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2022, 09:59   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oké. Dit thema-forum gaat over "Godsdienst en Levensovertuiging". Als je dat nader bepaalt met "Levens-ZIN" in de ttitel dan geldt dat ook voor Godsdienst. Is dat zo? Gaat godsdienst over de ZIN van het leven? Zo ja, wat is die ZIN dan voor de hele levende schepping?
Evenzo, wat is de ZIN van het leven (je overtuiging) voor ongelovigen?

Ik voorspel dat we op hetzelfde antwoord uitkomen.
Ik vermoed dat voor een gelovige de zin van het leven is om de eeuwige vreugde te ontdekken in het hiernamaals.

Voor mij als ongelovige is het duidelijk: het leven heeft geen zin. Geniet ervan op de best mogelijke wijze. (onlangs nog gehoord: leef de dag alsof het de middelste van je leven is ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden