Los bericht bekijken
Oud 23 november 2022, 17:32   #81
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat betekent

1/ elke beschuldiging of populistisch statement dat Belgie niet snel genoeg gaat en het is de schuld van de vorige minister of van vlaanderen of wallonie is een valse beschuldiging. Want het kan gewoonweg niet harder in BE... bij gebrek aan plaats

2/ elk dat beweert voor 100% HE te gaan zonder te duiden dat we dat niet kunnen in BE een fake onbestaand plan is.. En dat zolang we geen langetermijn contracten aangaan met UK/DK/SP om op hun zee 50.000km2 te bebouwen met windparken, en 10.000km2 te bezaaien met PV en bijhordene verbindingen aanleggen we totaal geen plan hebben...

3/ capaciteitstarief totaal niet de markt gaat sturen zoals het moet, omdat het EXTERN geproduceerde hernieuwbare opslag tegenwerkt, terwijl de energie precies van extern gaat moeten komen....

4/ H2 plan uit Quater en Namibie ook een fake plan is, omdat het de investering nog 3x groter maakt en terug een engagement vraagt van investeerders en transportcapaciteit voor H2 die tot nog toe onbestaand is.

5/ Gezien 1/2/3/4 kun je dus niet anders dan kerncentrales verlengen en met inimale uitstoot willen werken zorg je gewoon dat er max centrales blijven werken

6/ aangezien alles boven de 40GWpiek ergens afvang vraagt, kun je ook met een nucleaire baseload werken en zorgen dat de pieken van windenergie permanenter omgezet worden naar H2 die dan zijn toepassing krijg tin industrie. Of uw netwerkcapaciteit moet niet zo drastisch naar 60GWp opgedreven worden, en uw buffercapaciteit kan ook dramatisch veel kleiner gemaakt worden
Ik begrijp echt niet hoe ge dit allemaal daaruit kan concluderen...

Sommige zaken die je zegt lijken me wel te kloppen, maar ik zie het oorzakelijk verband niet met met stelling

(oja, capaciteitsmarkt =/= capaciteitstarief. Geen idee wat je wilt zeggen met [3])
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden