Los bericht bekijken
Oud 22 april 2019, 21:16   #22
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En uit de linkermouw

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190422_04343575

Maar waarom nemen ze "wraak" op katholieken en toeristen ?

...
Klopt allemaal wat je komt te posten.
Maar 't ging hem nu wel eventjes over het 'Onbestaand geweld op Sri Lanka'.
De Christenen hebben het daar trouwens ook niet gemakkelijk. Waar ze hen een loer kunnen draaien, doen ze dat ook.
Extremisten onder een, die iedereen het leven zuur maken.
Hier dan wel vooral Boeddhisten en Moslims.
't rare is nu wel dat Moslims én Christenen indertijd te samen hebben gestreden tegen de Boeddhisten hé.

Ook uit uw link:

'...Sri Lanka, een eilandstaat in de Indische Oceaan, werd tot tien jaar geleden verscheurd door een etnische burgeroorlog. Sinds de jaren zeventig probeerde de militante organisatie Tamiltijgers, die voornamelijk bestond uit hindoes, maar ook christenen en moslims bevatte, door een resem bom- en zelfmoordaanslagen een onafhankelijk ‘Tamilthuisland’ te verkrijgen. In 2009 slaagde de voornamelijk boeddhistische regering erin de rebellie de kop in te drukken. Mede door die burgeroorlog heeft Sri Lanka geen voorgeschiedenis van islamistisch geweld....'

Waarom nu juist de Moslims de Christenen hebben geviseerd en niet de Boeddhisten blijft wat mij betreft toch nog een vraag.
Van de Christenen hebben ze amper last maar van de Boeddhisten des te meer en in hun ogen zijn het beiden ongelovigen.

Mss omdat de Christenen ook een minderheidsgroep is ?

Maar dan blijf ik wel bij mijn eerste post waar ik vermoed dat de Boeddhisten ook nog wel hun deel van de koek zullen krijgen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden