Los bericht bekijken
Oud 22 april 2019, 21:53   #25
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Weerleg het dan hé.
Moest je je nu eerst eens informeren alvorens 'onzin' te posten zoals je nu komt te doen, dan zou je mss wat geloofwaardelijker overkomen.
Denk je zelf niet ?

Juist een jaar geleden. Als voorbeeldje.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...ng-van-moslim/

ps: dit komt uit mijn rechtermouw.
In dat bewuste artikel wordt gewag gemaakt van "enkele doden". Het waren er welgeteld 2. Eén Singalese vrachtwagenchauffeur werd doodgeslagen door enkele moslimjongeren (aanleiding vind ik niet terug, maar zal wel ook sektarisch zijn), waarop de boeddhistische meerderheid moslimwinkels in brand heeft gestoken, waarbij achteraf één moslim verkoold in zijn winkel werd terug gevonden.

Eén van de oorzaken voor de aversie tegen de moslimminderheid was, naast het eerder vermelde doodslaan van een boeddhist, het vernietigen van boeddhistische beelden door extremistische moslims.

Dat zal ook wel kloppen, want blijkbaar heeft het uitschot dat gisteren toesloeg al eerder naam gemaakt door boeddhabeelden op te blazen.

Zoals eerder hier duidelijk bleek met S4B, het zogezegd carnavalesk groepje waar volgens achterlijk links geen enkel gevaar van uitging, maar dat later collectief naam maakte door koppen te gaan snellen in Syrië, moet je dit soort crapuul altijd serieus nemen en onmiddellijk met wortel en tak uitroeien, sans pitié volledig van de kaart vegen.

Hadden de autoriteiten dat gedaan, en ze geven intussen ruiterlijk hun fout toe, was er gisteren niks gebeurd.

En ja, die vreselijke rellen en aanslagen tegen moslims zijn een rimpeltje in een glas water, een kleine reactie na meerdere provocaties van aanhangers van het geloof van de eeuwige vrede, zoals overal elders ter wereld het geval is.

Uw triviale, banaliserende opmerking waarop ik reageerde, is verder geen klik op een toetsenbord meer waard ter reactie.

Maar zwelt u vooral gerust verder in uw misselijkmakend gepardonneer van de terreur van dat menselijk afval.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 april 2019 om 21:57.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden