Los bericht bekijken
Oud 22 april 2019, 22:45   #37
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De klassieke oema, zoals in de koran beschreven, lijkt me nochtans de dag van vandaag aardig in zwang.

“Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort.” [2:193, herhaald in 8:39]

“O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah.” [3:200]

“Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan.” [4:76]

“Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij vohttps://forum.politics.be/showthread.php?t=248236&page=2or uzelf, en spoort de gelovigen aan.” [4:84]

Specifiek tegen degenen die de islam afvallig worden, is het vers : “Als zij zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt.” [4:89] Tot op heden staat op geloofsafval de doodstraf.


De alom gekende en in praktijk gebrachte verzen over het afhouwen van hoofden en handen van de ongelovigen laat ik dan nog even buiten beschouwing.
U bent er in geen enkele zin, seconde ingeslaagd om mij tegen te spreken.
Probeer Oema en Natie (onbestaande term in de Koran) samen te brengen.
Probeer de Ottomaanse overheersing van Arabië te combineren met het concept Oema uit de Koran. Probeer de oorlog tussen SA en Yemen te combineren met de Oema. Probeer de Iran-Irakese oorlog te combineren met de Oema. Probeer de oorlog tussen Koeweit en Irak te combineren met de Oema. Probeer het.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden