Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2007, 11:08   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Beste Luc,

Ik heb Uw epistel met veel aandacht gelezen, het is het zoveelste bewijs van een "andere" problematiek van ons volmaakte, doch onbereikbare "sociaal vangnet" nl. het ambtenarisme. Zet iemand achter een toonbank
en geef hem/haar administratieve bevoegdheden en hij/zij zal de "regels"
zeer strikt toepassen en aan de mensen aan de "andere kant" overkomen als een machtgeile zak (zakkin?). Nochtans hebben die mensen geen benijdenswaardige functie en doen ze zelfs in vele gevallen goed werk !

Er zijn op dit forum idealisten, waar ik mee sympathizeer die uitgaan van de filosofie "voor de armen, door de armen" en zich afzetten tegen alles wat zich "officieël" met armoedebestrijding bezigheoudt, die ze gewoon als rijkelijk betaalde profiteurs en papierschrijvertjes aanzien. Helpen doet dit echter ook niets. Vandaar mijn voorstel van een minimale "eerste lijn".

Het "ambtenarisme" kan allicht beter bestreden worden via pro deo werkende wetswinkels : sommige toestanden zijn inderdaad te gek voor woorden en doen dan aan situaties denken uit romans van Kafka.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline