Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2007, 01:25   #18
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
T'is natuurlijk de kwestie wat ge arm noemt he. Moeten rondkomen met 600€ de maand is trouwens goed te doen. 60€/maand ofzo zou ik nog begrijpen dat je spreekt van armoede ok, maar 600€ ...
Nu moet jij mij eens vertellen hoe je huur en rekeningen betaald, alsmede uw eten en medische onkosten van 600€ ?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind het ook heel erg voor die mensen die door een ziekte niet meer kunnen werken, maar ge moet ook wel begrijpen dat ons sociaal stelsel heel voordelig is opgesteld t.o.v. zulke mensen. In Amerika bijvoorbeeld, daar ben je pas helemaal gezien als je een ziekte hebt en niet meer kan werken.
Ik kan mijn persoonlijk voorbeeld perfect in cijfers hier uit de doeken doen. Kom dus tegen mij niet zeggen dat ik maar moet begrijpen dat het goed zo is. Ik heb jaren hard gewerkt al ben ik in verhouding nog "jong", ik heb jaren heel veel belastingen betaald, ik ben altijd met alles in orde geweest, nu ik ziek ben geworden, blijkt enkel dat ik op niet veel hulp kan rekenen (medisch gezien te duur voor mij geworden nu).
Ons sociaal stelsel is heel voordelig opgesteld voor mensen die er misbruik van maken, niet voor de mensen die het echt nodig hebben. Die blijven steeds in de kou staan. Of moet ik ook maar euthanasie overwegen ipv geld te kosten aan de maatschappij ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ge zijt de kwaadste nog niet.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline