Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2019, 17:06   #5161
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar wel de margins exluded ZEV-credits, 2 keer zelfs.
Die $214m zijn niet de ZEV-credits. Tesla ontvangt ook andere credits (de Non-ZEV regulatory credits.) en ze ontvangen binnenkort ook uit de fleet sharing.

Citaat:
Awel dan?

Waarom zou iets evidents verzwijgen zijn?
Moest ik Tesla zijn ik zou het wel in de hoofding zetten want hoe meer ZEV credits hoe meer dat ze voor het milieu en luchtkwaliteit doen.
Ook al is de investment letter geen SEC-filing, het weglaten (er zit tijd tussen de investment letter en de 10-Q) beïnvloed het traden tussenin.
15% operationale marge of 20% (of je al dan niet rekening houdt met die $214m) is in mijn ogen een groot verschil.

Citaat:
Dat heeft de SEC al gedaan. lol.
De quarterlies zijn unaudited. En jij denkt dat de SEC alle financial statements napluist?
Trouwens, er is geen misdaad gepleegd hé door die $214m onder operational income te plaatsen, ook al zou ze beter elders geboekt worden op het income statement.
Het is natuurlijk wel duidelijk waarom Tesla ze daar boekt. Ze leggen er zelfs de nadruk op. En de lemmings papegaaien het vervolgens graag na.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 11 juni 2019 om 17:11.
hamac is offline   Met citaat antwoorden