Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2013, 16:22   #33
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Effec[/

Hoeveel dagen per jaar wordt er gestaakt in het openbaar vervoer? Dit jaar nog geen enkele, vorig jaar 1. Dankzij het stakingsrecht hebben die mensen een goed statuut.

Citaat:
Mijn duits loon is ongeveer wat ik binnen 10 jaar zou verdienen in België, belastingen zijn lager, meer verlof, flexibele uren, betaalde overuren. Wat wil een mens meer?
M'n zus woont in Berlijn en zegt dat de gemiddelde ongeveer 20% netto minder verdient dan België en er zijn ook geen minimumlonen. (wat maakt dat, zoals aangetoond in die reportage enkele weken geleden, Oost-Europeanen voor 400 euro per maand vlees komen uitbenen in Duitsland, pure uitbuiting dus)
Alles is ook iets goedkoper in Duitsland maar ik denk dat, topjobs uitgezonderd, de netto lonen in duitsland lager liggen, dat blijkt ook uit statistieken.



Citaat:
Een nederlandse vriend vertelt me dat hij voor een belgisch project doodleuk aangeraden werd om de burgemeester een enveloppe te geven, iets wat in Nederland vrijwel ondenkbaar is.
Dat is in België ook ondenkbaar tegenwoordig, was misschien zo tot 15 jaar geleden. In veel Europese landen is dat echter wel nog dagelijkse kost.



Citaat:
In Nederland zijn vrijwel alle stoplichten gesynchroniseerd en met altijd-groen sensors uitgerust. In Duitsland kan men tegen 180 per uur een politiecombi voorbijsteken. In België is men blij met een half uur file.
Ik kom bijna dagelijks in Nederland en sta er meer in de file dan in België, vooral in randstad. Positief is dan weer dat Nederlanders gedisciplineerder rijden, terwijl Belgen aan bumperkleven doen.



Citaat:
Wie regelmatig in het buitenland komt, komt vanzelf terug met een afkeer voor België.
Onzin. Het weer is slecht en de mentaliteit van de mensen is slecht, wonen is duur geworden, maar de voorzieningen, werkomstandigheden, lonen, en sociale zekerheid is bij de beste van de wereld. In Nederland zijn de woonkosten hoger dan in België en de lonen hetzelfde of dikwijls lager. Waarom denk ik dat ik m'n Belgisch statuut behoud en niet overschakel?





Citaat:
Tis te zeggen ... terugkeer ... als beste van mijn afstudeerjaar vrees ik dat België een toptalent kwijt is.

Echte toptalenten noemen zichzelf nooit een toptalent, regel nummer een bij sollicitaties...


Citaat:
Voorts hoor ik in mijn omgeving gelijkaardige geluiden, waarbij de meest intelligente studenten staan te trappelen om België te verlaten.
De Belgische jongeren doen het minste buitenlandse werkervaring op van alle Europese landen, blijkt uit statistieken. Het enige buurland met veel Belgische grensarbeid is Luxemburg.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2013 om 16:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden