Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2019, 04:26   #4583
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zoals jullie dat doen , zeker weten is dat pro Israel, dat is wel heel erg evident.
Het IDF en de Israelische pers napraten dat is wat jullie doen. Iets heel anders als feiten weergeven dus.
Laat me toch niet lachen man , alle verhalen van het slagveld gaan eerst langs het DF pubic relations kantoor heen alvorens ze de wereld ingestuurd mogen worden.
Ok. Ik schrijf regelmatig dat 1,8 miljoen Gazanen in ellendige omstandigheden leven, omdat Israël uit zelfbescherming een blokkade heeft ingesteld, en elke aanval vanuit Gaza, al is het maar een vettige scheet, in veelvoud beantwoord.
U schrijft dat miljoenen Gazanen in ellende leven omdat Israël gruwelijke aanvallen uitvoert disproportioneel ten opzichte van de protestacties vanuit Gaza.

Waar zit het verschil?
Citaat:
Dat weten we al heel lang , dus waarom dat herhalen?
Omdat u het blijkbaar niet begrijpt dat voor de doorsnee Gazaan een Israëli leven evenveel waarde heeft als dat van een schurftige straathond of modderig ziek varken.
Citaat:
En precies daarom ook de kritiek.
Hey, ook hier hebben we een gelijklopende mening. Ik heb kritiek op beide partijen, omdat ze hun gekozen oplossing, geweld, niet uitvoeren zoals het hoort.
De ene partij omdat ze nut zien in een gecastreerde vijand, de andere partij net omdat ze gecastreerd is.
Citaat:
Ik heb dat suffe woord nooit in de mond genomen.
Dat suffe woord is door velen wel aanvaard om uw voorstellen samen te vatten.
Citaat:
Irrelevant voor de Palestijnen.
een open of gesloten grens met Israël is irrelevant voor de Gazanen? Waarom wil u die dan?
Citaat:
En ja het beleid vind ik niet alleen crimineel , het is feitelijk crimineel volgens
het internationaal gerechtshof en de meeste landen ter wereld. Waarom zou dat nu toch zijn?
Politieke correctheid, oliedollars en een sinistere onderstroming Jodenhaat.
Zoals ik al eerder geschreven heb, waarom heeft de VN de oprichting van Israël doorgeduwd, net op de locatie waar het bijna gegarandeerd de vernietiging van elke hoop op een Joods thuisland zou vernietigen?
De correlatie van de "strijdmachten" in dat gebied in 1948 was zodanig het onmogelijk leek voor de WO II kampoverlevenden en andere Joodse vluchtelingen om een verdediging op te kunnen vormen tegen de krijgshordes van de Arabische Liga (zelfs Marokko heeft WO II veteranen uit het Marrocchinate naar daar gestuurd).
Citaat:
Natuurlijk nemen ze zelf beslissingen , maar wanneer ze Israël en de VS niet tevreden houden , betreffende de regio politiek, dan hebben ze wel degelijk een probleem.
Militaire acties zijn onderdeel van de blokkade , iets waar Egypte niet aan mee deed.
Ergo, Egypte kiest voor zelfbehoud, niet voor het "humane" waar u de mond zo vol van hebt.
Citaat:
Dit is een argument tegen het idee dat Egypte een zelfde rol speelt als Israel.
Ok, laat ons met nog wat meer met woorden spelen. Egypte is het sluitstuk van de blokkade.
Trouwens, waarom zou Egypte nog maar iets met Gaza te maken willen hebben? In de laatste 70 jaar hebben ze er alleen maar ellende mee gekend en in veroorzaakt.


Onder Egyptisch bewind werd de Gazastrook vanaf 1948 een gesloten kamp. Het werd bijna onmogelijk om Gaza te verlaten. Strenge beperkingen, bijvoorbeeld in werkgelegenheid en onderwijs, werden opgelegd aan de inwoners van Gaza, zowel aan de oorspronkelijke bewoners als aan de vluchtelingen. Iedere avond was er een uitgaansverbod tot het ochtendgloren de volgende dag. De slechte behandeling blijkt ook uit de levensverwachting: toen Israël de Gazastrook bezette in 1967 was de levensverwachting er maar 48 jaar. Na twee decennia was de levensverwachting gestegen naar 72 jaar.[19]
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden