Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2018, 19:52   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180512_03509729

Er zijn in Blankenberge een paar werkmensen ernstig gewond geraakt bij een confrontatie met illegalen....
Aan de havens en de Chunnel ingang is het ook al jarenlang "kantje boord"...

Maar het zijn maar "Poolse" werkmensen,van het" soort" dat op de weg en op de werven onze economie draaiende houdt.
Onze babyboom vakbonden zijn daar niet in de geringste mate in geinteresseerd en ook de vroegere "partij van de arbeid" niet,zelfs de HUIDGE "partij van de arbeid" niet....
Integendeel,dezen zullen aanhoudend de "rechtse machten" bestrijden die ,al is het zelfs maar een beetje-,fors zouden willen optreden.....

Dit zijn de verhalen die onze Oost-Europese vrienden ,die ik dagelijks zie "tsjolen" in hun camions,wiens verfomfaaide camionetten rondslingeren rondom de werven,bij landbouwbedrijven,en die ik regelmatig hun (overlevings-) inkopen zie doen in de Lidl of den Aldi,straks zullen meenemen naar huis.....en dan kunnen we alhier "verontwaardigd" zijn dat men daar "akties" onderneemt tegen het" gespuis" en minder en minder geneigd is te luisteren naar West-Europese politici,blijkbaar "beschermers" van gespuis....



"The Wild West"...
Al ben ik maar een koele minnaar van de vakbonden, toch moet gezegd worden dat uw kritiek geen hout snijdt. De vakbonden, welke kleur ook, hebben zich altijd al verzet tegen sociale dumping.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden