Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 13:14   #207
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bij uw weten niet nee, maar wij weten dat gij niet veel weet he Dadeemeleke:

Ik citeer:
YfC heeft onderdak gevonden bij climaxi, een koepel-vzw die zich rond de klimaatkwestie heeft geschaard om aan politieke lobbying en linkse frontvorming te doen.

Het was ook climaxi die de hetze tegen Vlaams minister Joke Schauvliege (CD&V) stuurde en het bombardement in de sociale media organiseerde waardoor Schauvliege het noorden compleet kwijt was geraakt.
Jammer genoeg is dat wél zo, tal van persoonlijke linken bewijzen het. Tot maart vorig jaar waren Sarah Hutse (op de lijst van Groen in Herzele) en Wiebe Eekman (PVDA-staflid) bestuurders van YfC. Medewerkers zoals Filip De Bodt (ook Groen) zijn dan weer met de regelmaat van de klok te vinden op de linkse webstek De Wereld Morgen. Gewezen Climate Express-voorzitter Natalie Eggermont is sinds kort actief in de PVDA. En dan is er nog de extreem-linkse beroepsactivist Arno Kempynck, woordvoerder van Act for Climate Justice en gedelegeerd bestuurder van Vrienden van Hart boven Hard, de vzw die de acties van Hart boven Hard coördineert. Allemaal zitten ze net zoals Yfc onder de Climaxi-koepel en allemaal zijn ze bij links en extreem links actief.
Dat is wat ik al zei: extreem-rechts complotdenken en insinuaties en alles op een hoop gooien.

https://www.tijd.be/politiek-economi.../10095116.html

Citaat:
Het is duidelijk dat CD&V niet verder wil gaan in de samenzweringstheorie van Schauvliege. De partij wil de nieuwe generatie klimaatbetogers niet opgeven. ‘We moeten daar eerlijk in zijn: het is niet correct te beweren dat het allemaal gemanipuleerd is. Bepaalde groepen proberen met hun eigen agenda de klimaatbeweging voor hun kar te spannen. Maar het basisengagement van die jongeren is authentiek.’
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden