Los bericht bekijken
Oud 1 april 2004, 10:50   #62
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot

lol .. Je stapt dus gewoon over de verschillende inspanningen die de VS regering heeft geleverd om Syrië tot medewerking te 'dwingen' ? Dat is allemaal van géén tel ? Het gaat niet over de algemene situatie , het gaat hier over S.Y.R.I.E
Kijk jij verandert van onderwerp naar gelang je het belieft :

"economische sancties komen echt niet uit de lucht vallen.. Het is een middel dat niet snel toegepast wordt, en alleen indien diplomatieke druk heeft gefaald om het land tot andere inzichten te bewegen.."

Komt van jou en nu opeens gaat het alleen over syrie







Citaat:

het ging erover dat Syrië progressief werd aangepakt.. Syrië staat pas sinds 2002 op de Axis of Evil van de VS. Iraq al sinds 2001.
En dat toont nogmaals aan dat het vanin het begin om iraq ging .


Citaat:
Zoals ik al schreef, het probleem Syrië en het probleem Al Qaeda is niet hetzelfde; Je kan dan opwerpen dat het probleem Irak evenmin hetzelfde is als het probleem Al Qaeda, en dat klopt . MAAR , om het probleem Al Qaeda aan te pakken - zo redeneert men - is het beter om Irak onder controle te hebben, en vanuit dat bruggehoofd de rest van het Midden Oosten onder controle proberen te krijgen.
Maar dat is onzin ze kunnen net zo goed noord korea bezetten om een bruggehoofd in azie te hebben (om afghanistan dan aan te vallen), dat is net zo onzinnig.

Het gevolg is nu (dat kan je toch niet ontkennen) dat ze 100 keer meer aandacht aan iraq moeten besteden dan vroeger terwijl ze nergens geraken met de oorlog tegen terrorisme in het midden oosten.

Iraq was dus een complete flater. Daarom zeg ik dat iraq niet in de oorlog tegen terreur aangevallen is maar om andere redenen.

Citaat:
bon, Libanon zal dan de uitzondering vormen die de regel bevestigt..
als 't niet stabiel zou zijn, geef me dan aub eens wat serieuze voorbeelden van recente contestatie (pakweg de laatste vijf jaar) in Libanon..
krantekoppen:

Fundamentalist killed in Lebanon explosion
By Abdel Mawla Khaled
Published 3/1/2003 5:21 AM

Explosion Hits KFC Restaurant in Lebanon
NewsMax Wires
Thursday, May 9, 2002

Explosion reported in eastern Lebanon
Published 12/29/2002 2:36 PM

Israel warns Lebanon, Syria on militants
Advertisement. Israel warns Lebanon, Syria on militants ( 2003-10-07 11:48)

http://www.yellowtimes.org/article.php?sid=636

Geplaatst: Do Apr 01, 2004 12:16 pm Onderwerp: Re: De Gevolgen van Madrid: méér moslimterrorisme in Europa?

--------------------------------------------------------------------------------

k9 schreef:
lyot schreef:


ik zeg helemaal niet dat de VS moeilijk sancties instelt. Ik zeg dat het instellen van sancties een middel is dat meestal pas wordt ingesteld als andere middelen uitgeput zijn. Als andere drukkingsmiddelen niet blijken te werken..


Nee de VS past dat ad random toe. Of ze al veel gedaan hebben of niks maakt meestal niks uit.



lol .. Je stapt dus gewoon over de verschillende inspanningen die de VS regering heeft geleverd om Syrië tot medewerking te 'dwingen' ? Dat is allemaal van géén tel ? Het gaat niet over de algemene situatie , het gaat hier over S.Y.R.I.E



[quote="k9"] lyot schreef:

Quote:
soit , daar gaat het toch helemaal niet om in onze discussie ! Het gaat om het feit dat Syrie NU onder druk staat.. Waarom kom je er dan dingen bijslepen die er niets mee te maken hebben. Het maakt niet uit of Syriê een beter doelwit was geweest dan Irak . Het gaat over de druk die NU op het land wordt uitgeoefend.. Als je wilt discussieren over deze materie, gelieve dan niet alles op een hoop te gooien.


Het ging toch over waarom iraq een goed doelwit was? Jij beweerde dat het was om druk op syrie en SA te zetten. Wel waarom dan niet syrie veel vroeger aanpakken, het had net zoals libie al jaren geleden kunnen bijdraaien.



het ging erover dat Syrië progressief werd aangepakt.. Syrië staat pas sinds 2002 op de Axis of Evil van de VS. Iraq al sinds 2001. Zoals ik al schreef, het probleem Syrië en het probleem Al Qaeda is niet hetzelfde; Je kan dan opwerpen dat het probleem Irak evenmin hetzelfde is als het probleem Al Qaeda, en dat klopt . MAAR , om het probleem Al Qaeda aan te pakken - zo redeneert men - is het beter om Irak onder controle te hebben, en vanuit dat bruggehoofd de rest van het Midden Oosten onder controle proberen te krijgen.


[quote="k9"] lyot schreef:


Quote:

maar wel een S.T.A.B.I.E.L.E bezetting..Got it ?


Bezetting is nooit stabiel.



bon, Libanon zal dan de uitzondering vormen die de regel bevestigt..
als 't niet stabiel zou zijn, geef me dan aub eens wat serieuze voorbeelden van recente contestatie (pakweg de laatste vijf jaar) in Libanon..





Citaat:
ik kan maar herhalen wat ik al zei ;
Dan negeer je elk feit, je kijkt liever naar 1 actie van bush dan naar de rest van de wereld (inclusief de VS voor bush)

Dat zegt iets over jou niks over libie .

Citaat:
Dat Bush meende Libië te moeten toevoegen aan de Axis of Evil lijst, bewijst toch voldoende : het zegt toch dat de VS géén vertrouwen hadden in de tot dan toe ondernomen stappen door Libië.
nee dat zegt dat BUSH geen vertrouwen had in libia, de gesprekken onder clinton tonen aan dat er wel meer vertrouwens was (anders start je geen gesprekken), de VN die de sancties opheft toont dat nog meer aan, libie die TOEGEEFT van lockerbie en schadevergoeding wil betalen zegt alles.

Hoe jij maar vast aan wat bush denkt, zal ik wel vertrouwen op de feiten zoals ze zijn.

Citaat:
Bovendien zijn niet alle gegevens die verstrekt correct. Het is pas in 2003, augustus dat de Libische regering formeel verantwoordelijkheid heeft opgenomen voor het Lockerbie drama en heeft ingestemd met 't betalen van de schadevergoeding, waarna de VN sancties werden opgeheven..
Nu ben jij het die onzin uitkraamt (je hebt dus niet naar delink gekeken die ik had gegeven)

Don’t Spend it Yet (May 29,2002)
Libya has offered $2.7 billion in compensation for those who died in the Lockerbie plane bombing.

Britain Will Urge UN to Lift Libya Sanctions (January 30, 2001)
EU Lifts Sanctions Against Libya (September 13, 1999)
Switzerland Suspends Sanctions Against Libya (April 9, 1999)
Libyan Suspects Handed Over; UN Sanctions Suspended (April 5, 1999)
US and Libya to Hold Talks After 18-Year Hiatus (June 4, 1999)

Dit alles VOOR de oorlog in iraq . Het is dus HEEL duidelijk dat libie meewerkte voor de oorlog in iraq, dat het einde pas na de oorlog lag is toevallig .






Citaat:
Let wel, enkel de VN sancties.. De VS had zelf nog unilaterale sancties lopen en slechts NU is er sprake (!) van het opheffen van deze sancties, nadat Libië afzag van haar WMD programma .. Dat is dan ook de reden dat er sprake is van een quantum leap hier..
De rest van de wereld heeft die sancties al opgezegd, de VS is gewoon abnormaal traag.
k9 is offline   Met citaat antwoorden