Los bericht bekijken
Oud 29 april 2023, 19:48   #197
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Dat er bij Nederlanders meer sympathie is dan bij Vlamingen of Belgen zou best kunnen, of we allemaal hetzelfde voor ogen hebben, waag ik echter te betwijfelen.
Voor een deel van de Belgen is het misschien eerder een Groot Nederland dan een Groot België, en of dat laatste in Nederland nu populair is?
Een deel van de Vlamingen is juist gepassioneerd over onafhankelijkheid, en wil waarschijnlijk niet het ene grotere geheel inruilen voor het andere.
Terwijl het samen iets nieuws zou moeten zijn, hoewel ik ook daar in Nederland ook wel wat meer nuance over is te vinden.

Het blijft echter een nuttige discussie die gevoerd dient te blijven worden, als grensbewoner weet ik dat de grens tussen ons door toeval in de loop van de geschiedenis is ontstaan, eigenlijk is het een wapenstilstandslijn en is er niks natuurlijks aan.
Ik geef een nogal belachelijk voorbeeld misschien, maar als tiener heb ik lang gedacht dat deze sketch Vlaams was.

https://youtu.be/Z2oGOVyVYaE

Ik had het toevallig gevonden op Napster rond 1999. Het is hilarisch slecht, vond ik. Het heeft veel allures van Walter Capiau en Odilon Mortier.

Hoe verder terug in de tijd en hoe minder verschillen zelfs, tussen Noord-Brabant en ons.

Laatst gewijzigd door Weyland : 29 april 2023 om 19:50.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden