Los bericht bekijken
Oud 30 april 2023, 21:32   #199
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik geef een nogal belachelijk voorbeeld misschien, maar als tiener heb ik lang gedacht dat deze sketch Vlaams was.

https://youtu.be/Z2oGOVyVYaE

Ik had het toevallig gevonden op Napster rond 1999. Het is hilarisch slecht, vond ik. Het heeft veel allures van Walter Capiau en Odilon Mortier.

Hoe verder terug in de tijd en hoe minder verschillen zelfs, tussen Noord-Brabant en ons.
Snap ik, Vlaamse (eigenlijk Belgisch Nederlandse) sketches uit die tijd waren ook hilarisch, misschien niet allemaal meer poco, maar de jonge Tom Lenaerts en Bart de Pauw hadden echt wel talent (Mannen op de rand, Schalkse ruiters).
In mijn jeugd waren de grote Randstedelijke radiozenders ook nog slecht te ontvangen in Noord Brabant, dus zowel Studio Brussel, Radio Donna, maar ook lokalere (volgens mij misschien wel piraten) zoals Radio Saffier. Vanuit (west) Noord Brabant zijn de banden met tenminste het Antwerpse altijd wel warm geweest, thuis keken wij behalve naar Urbanus ook naar Gaston & Leo.
Dit is later veranderd, zowel Vlaanderen als Nederland, zijn, omdat wij in tegenstelling tot de Duitstalige en Franstalige wereld niet gezamenlijke commerciële omroepen hebben, helaas verder uit elkaar gegroeid.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden