Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2007, 20:20   #84
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
1) Oef ! Eindelijk erkent u dat ook Vlaanderen niet vrij is 'profiteurs' en dat het profitariaat niet eigen is aan een volk maar aan sommige mensen.
2) Wait and see ! Het zou wel eens vlugger kunnen gebeuren dan u denkt. En wat gaat u dan gebruiken om België te doen barsten ?
3) Juist als men tenminste zelf kan werken. Solidariteit onder mensen moet blijven bestaan.
4) De buurman en de meeste andere bewoners wensen niet dat de straat van naam verandert? Gaat u dat manu militari opleggen ?
5) In feite wilt u gewoon dat iemand anders Wallonië uit het dal helpt ?
Waarom zou Europa dat moeten doen in de plaats van België ?
6) Zwitserland en Luxemburg zijn groot geworden op zwart geld en belastingsontduiking. Is dat de toekomst die u Wallonië toewenst ?
7) Proficiat voor die mensen als ze tenminste hun kracht gebruiken om ook de anderen van dienst zijn.
8) Foei, ik heb dat nooit gezegd.
Goeddraaiende bedrijven zouden rekening moeten houden met hun personeel, het voltallige personeel. Al te dikwijls ontslagen ze de zwakkeren. Een mens is geen wegwerpartikel.
9) Sarkozy had natuurlijk recht op wat vakantie.......
Voor het overige lijkt hij goed begonnen, hij wenst dat links en rechts samenwerken. Daar sta ik achter net als de kiezers van Bayrou die hij voor zich wenst te winnen.
C'est le résultat qui compte. We gunnen dus voorlopig Sarkozy wat krediet.
1) Alsof ik ooit iets anders beweerd heb
2) Laat ons hopen dat er geen reden meer is voor België barst. Maar heel lang mag het niet meer duren.
3) Ik beschouw Walen niet als gebrekkigen.
maar met gebrekkigen wil ik graag solidair zijn.
4) Wij roepen niet op tot geweld, wel tot redelijkheid.
5) Ik verkies dat Wallonië zichzelf uit het dal helpt. Zoals ik zei: ik beschouw ze niet als gebrekkigen.
6) Ik wens de Walen welvaart toe verkregen uit eerlijk eigen werk
7) Proficiat in eerste plaats aan mensen die leven van eigen werk en niet op kosten van de buurman. En wie daarbij nog anderen helpt verdient een pluim.
8) een bedrijf moet uiteraard ook zorg dragen voor het personeel. Maar iemand die zijn taak niet aankan of verwaarloost moet daarop gewezen worden en geholpen. Maar als dat niet helpt dan moet die persoon een ander werk vinden. Indien niet, dan brengt hij schade toe aan al zijn collega's;
In ons systeem van vrije markt (met sociale begeleiding) is er geen keuze. De concurrentie is zeer hard. Als een bedrijf zich niet aanpast gaat het failliet. Dat is zeer jammer ik had het ook liever anders, maar daar is niets aan te doen.
In een communistisch systeem speelt die concurrentie niet, dacht men. Tot heel het systeem in mekaar stortte. Zie Sovjetunie, DDR, China (dat economisch gezien nu meer kapitalistisch is dan het Westen.
9) Sarkozy zal blij zijn omdat hij van jou nu toch mocht verlof nemen (spijts je verzuurde opmeking over dat luxe-jacht). En ook omdat hij van jou voorlopig toch wat krediet krijgt!
Ik hou hem alvast op de hoogte.
luc broes is offline