Discussie: armoede
Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2007, 20:45   #100
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) bravo labyrinth
2) Hier maak je weer een fout Wallonië zorgt maar voor 20 % van de uitvoer.
Steenkool is ook uit Limburg verdwenen, en staal is bij ons ook op de terugweg. Vlaanderen ligt aan zee, Wallonië niet en het Ruhrgebied ook niet. Jammer maar dat valt moeilijk te veranderen.
Kortrijk ligt ook niet aan zee maar is een economisch zeer nijverige streek.
Daar mag men een voorbeeld aan nemen.
De treurige toestand van de scholen in Wallonië heeft niets te zien met de afstand tot de zee. De nabijheid van Frankrijk toch een land met grote cultuur en econiomie zou een pluspunt moeten zijn, maar dat is jammer genoeg niet zo.
3- Ik daag Wallonië niet uit en ik verdeel geen wapens. Elk land en streek moet trachten het beste te maken van zijn mogelijkheden. En men moet vooral niet verwachten dat anderen het wel voor jou zullen in orde brengen.
4) Nu ben ik nog een moordenaar ook!
Ik vertrouw erop dat zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië zal leiden tot beter bestuur en beter nabuurschap. En een buur die zijn best doet en in de problemen komt willen wij graag wat helpen.
Dat was ook het geval met Tchechen en slovaken.
In dit geval dus ......
een buur die geen zee heeft en dus ook niet als internationale draaischijf voor handel, import en export kan dienen en ook nog eens grenst aan een arme Franse regio willen wij graag helpen. En met helpen bedoel ik niet enkel geld maar samenwerking en geen oneerlijke concurrentie die deze regio nog meer de dieperik in moet duwen, en al helemaal niet die regio afstoten. Wallonië is geen tak aan de Belgische boom die men afzaagt om het te laten verrotten op de grond en dat het u nu zint of niet Wallonië is een deel van België net zoals Vlaanderen.

En terloops nog een puntje, verschillende decennia Vlaamse premiers zullen Wallonië ook wel geen goed gedaan hebben. Eigen kind, schoon kind .......
niet dat ik nu direct pleit voor een Waalse.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 mei 2007 om 20:55.
labyrinth is offline