Los bericht bekijken
Oud 8 april 2019, 19:33   #35
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

Yang blijft voor mij een fantast die mensen schrik wil aanjagen en met miraculeuze oplossingen afkomt. Ik vind het trouwens zeer voorbarig 2 jaar op voorhand al een US verkiezing forum te starten.
Dat klopt sta er niet raar van te kijken dat na de volgende verkiezingen men 3 jaar op voorhand begint. De minder mensen te doen hebben de meer ze hun tijd verdoen.

Een fantast is het allerminst, ik schrik telkens weer hoe enorm snel de samenleving per jaar in Europa veranderd, zeker de afgelopen 2 jaar. Ps dit zijn mijn bevindingen die ik tijdens mijn thuisvakantie opdoe.

Er worden mensen overspannen van niets doen maar ondertussen zijn ze heel druk. De techniek gaat meer en meer in de hoofdjes van de mensen zitten. Dit kan je niet meer terugdraaien, helaas.

Hamvraag is of basisinkomen hiertegen een remedie is. Tis een gok ergens, maar is het waard deze te nemen als ik zie in welk tempo de maatschappij in Europa op waanzin afstevent. Hierin ben ik dan ook een doemdenker.

Mijn grootste doemdenken is dat omdat mensen moeten werken - ze nog meer in de administratieve banen terechtkomen; die mensen zoals ik die vanuit bij wijze de modder iets willen opzetten gaan tegenwerken. Met allerlei besturen in dat soort zaken. Want ook die mensen moeten werken en vooral laten zien dat ze met hun werk bezig zijn. Ergo, een discussie die ik reeds met Paterickve heb gevoerd. Hij staat voor dat mensen elkaar tegenwerken omwille van werk. Ik stel voor basisinkomen: waarbij degenen die nuttig zijn voor de maatschappij extra beloond worden. Totaal andere benadering.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 april 2019 om 19:41.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden