Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2005, 10:00   #11
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Ondanks alle pro's en contra's vocht deze man gedurende zowat heel zijn leven voor Vlaanderen. En zoiets verdient hoe dan ook respect.

Rust in Vrede.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of het die man au fond om 'Vlaanderen' te doen was... Ik sluit me eerder aan bij het standpunt van Tantist: een marginaal figuur van een nog marginalere betekenis voor de 'Vlaamse Beweging', en al helemaal marginaal wanneer het op 'Vlaanderen' aankomt... Ik zal me niet verheugen over het feit dat Eriksson onder de zoden ligt, dat er iemand dood is tout court, maar het laat me alles wel beschouwd Siberisch koud. Alhoewel, nu is er alvast één sujet minder dat 'Vlaanderen' schade kan berokkenen...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline