Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2019, 23:47   #55
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

We zullen zien.

Het ligt mij niet lekker hoe de situatie zich aan het ontwikkelen is. Teveel autoritaire leiders op deze aardkloot. Dat lieden als een Bolsonaro recent opduiken heeft een reden: mensen zien hun veiligheid of toekomst zwart worden. Of dat dit terecht is laat ik mij nu niet over uit. Techniek om mensen tot in den beginnen te bespioneren en op te slaan wordt sluipenderwijs de norm.
Assange heeft gewaarschuwd dat de generatie die nu opgroeit de laatste is die vrijheid heeft gekent. Hij heeft een punt. Ik betrap mij erop dat ik op dit forum niet teveel over de scheef wil gaan over Amerika en China. Domweg omdat in de toekomst mijn visa ontzegt kan worden en erger voor mijn kinderen.

Aan de andere zijn camera's overal nodig in het gebied waar ik woon. Recent een voormalig boezemvriend van mij in koele bloeide vermoord—roofmoord. Ook schaarste op wereldwijd vlak aan natuurproducten begint een rol te spelen. Er is nu veel gedoe om Chinese trailers die door de kustwacht aan ketting zijn gezet. Vissers zijn bang brodeloos te worden. Natuurbeschermers zijn bang dat de laatste zeeschildpadden komen te stikken in de giga visnetten. Overal wordt recent hout gekapt, de overheids organisatie die hier paal en perk aan moet zetten is itt de kustwacht wel corrupt. Amerikaanse grondstof bedrijven die hier actief zijn ook geen lekkere jongens. Echter valt de milieuschade mee..

Wat de Nederlanders hebben aan sectoren hebben achtergelaten in Suriname, en dat was op duurzaamheid gebaseerd, is weg. Voorbij die mooie tijd.. Nederland is niet meer wat het was, o.a. teveel koks in de keuken. Teveel schaamte te weinig trots. Meer.

Het is of wordt kiezen tussen 2 kwaden voor de 3e wereldlanden.

Europa: ergens triest dat Europa Nokia, Ericsson, Skype endergelijke niet hebben gesubsidieerd. Nokia en Skype is kapotgemaakt door Microsoft. Gezien de weg die Volvo nu bewandelt—hebben de Chinezen het tenminste niet verkloot maar wel afgepakt. In dat geval geef ik Bach gelijk dat Europa een kolonie van Amerika is geworden. Edoch een kolonie van China worden is niet te verkiezen, me dunkt.

De camera's in combinatie sociaal media aftappen en AI kan tot een aanpak en daling van de extreme criminaliteit in L. Amerika en mogelijk Afrika betekenen.
Echter gezien wat nu gaande is bij de Uyguren kan je je ook afvragen of wij wel ineen dergelijke staat willen leven. Alhoewel: In combinatie met het kruitvat dat het M.O. heet die weer massa's vluchtelingen kunnen 'produceren' kan leiden dat Europa zijn politiestaten gaat krijgen met 5G technieken uit China of Amerika—ik ga er gemakshalve ervanuit dat Europa de strijd om data heeft verloren. Domweg omdat het achterloopt en niet een muur kan opwerpen voor bescherming eigen industrie zoals China en Amerika dat kan.

Terugkomend naar de links die ik in mijn vorige quote stuurde. Teveel partijen gaan betrokken bij een conflict dat om heerschappij valuta, data maar ook grondstoffen zal gaan. Het is als met een sigaret door een raffinaderij lopen. 1 vonk of vlammetje en het is bwam.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 mei 2019 om 00:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden