Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2018, 18:46   #1
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard Usenet: kan iemand helpen?

Ik zit met een probleem en heb dringend informatie nodig.

Ik heb een gratis usenet proefabonnement genomen en kwam direct tot de conclusie dat dit bedrijf niet kon leveren wat ze beloofden (Pdf's met schoolcursussen).
Ik heb dan getracht dit abonnement stop te zetten, maar dat lukte niet. Ik moest een aantal internetpagina's door, maar op het einde wilde men mijn opzegging niet aanvaarden tenzij ik naar 1 van 2 telefoonnummers belde. Het eerste, in Engeland (english only) gaf me een antwoordapparaat waarin werd gezegd dat ik tijdens bepaalde uren moest bellen. Nochtans belde ik smak in het midden van die uren.
Het tweede nummer in Duitsland (Nur Deutsch) hield me on hold tot ik het na een half uur opgaf. Later nog eens geprobeerd, maar ook dat gaf hetzelfde resultaat op de twee nummers.

Nadien bleek dat ze dan automatisch mijn proefabonnement hebben omgezet in een vast abonnement. Kost 99 euro.

Die 99 euro heb ik teruggevorderd via mijn creditcard provider. Die hadden helemaal geen probleem om in te zien dat het hier om onwettige praktijken gaat.

Dan kreeg ik verschillende aanmaningen waarop ik steeds reageerde met "ik ben niks vergeten, ik betaal gewoon niet, want dit is afzetterij" (niet met die woorden, ik bleef beleefd.

Mijn abonnement is nu wel stopgezet, maar nu krijg ik wel een incassobureau op mijn dak en die 99 euro is nu reeds 140 euro.

Kan ik dit blijven negeren of moet ik actie nemen?
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden