Los bericht bekijken
Oud 7 maart 2017, 12:12   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is wel degelijk de taak van een staat om ons te beschermen tegen externe dreigingen. Het is zelfs één van de prioriteiten van de staat. Slechts indien veiligheid gegarandeerd is, kan de staat overgaan naar secundaire taken zoals sociale voorzieningen, culturele voorzieningen etc.

Dus ja, ik verwacht van mijn staat dat ze de burgers beschermt tegen het salafisme.
D�*t wordt niet betwist.
Eens die veiligheid gegarandeerd is, is het niet aan de staat om in de plaats te treden van bisschoppen, imams, rabijnen en wat weet ik nog; niet zoals het niet de taak is van de staat om zich in te laten met de yoga-bond, de postzegelverzamelaars of wat weet ik. En net daar dus gaat de Spa-politica in de mist.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden