Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2017, 15:53   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom insinueer je dan dat dat protest 'fake' zou zijn geweest?
Ik insinueer dat niet. Ik zeg gewoon dat dat protest fake is. Wat ik daarmee bedoel heb ik hierboven al uitgelegd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Geloof jij dat die moslima's in kwestie op straat kwamen om aan te geven dat hun persoonlijke godsdienstinterpretatie zulke aanslagen helemaal niet goedkeurt? Of denk je dat ze die eigenlijk stiekem goedkeuren en gewoon een showtje kwamen opvoeren?
Ik probeer niet te raden naar wat er zich in het hoofd van andere mensen afspeelt. Ik beoordeel ze zoveel mogelijk op basis van hun gedrag.

Ideologieën - zoals de islam - zijn bij uitstek iets dat het individu overstijgt. Ze komen pas echt tot uiting wanneer mensen met dezelfde ideologie bij elkaar komen. Pas dan gaan ze zich gedragen volgens die ideologie, of ze zich daarvan bewust zijn of niet. We zijn nu eenmaal sociale dieren die onze gedragsregels op elkaar proberen af te stemmen.

Individuele personen aanwijzen (zoals moslima's met een persoonlijke vredelievende en progressieve beleving van de islam) als bewijs dat het geweld wel vanzelf zal verdwijnen zonder de islamisering terug te dringen, is vergelijkbaar met onder de pier van Blankenberge gaan zitten met een glas water in de hand en zeggen: "Kijk! De zwaartekracht van de Maan bestaat niet want het water in mijn glas beweegt niet!" terwijl je ondertussen aan het verdrinken bent in het opkomend getij.
vanderzapig is offline