Los bericht bekijken
Oud 30 december 2016, 21:07   #39801
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Op enkele kilometers van mijn thuis is er een buurt waar redelijk veel Turken wonen. Overal schotelantennes op het dak, gericht op Turkije. Ik zou wel eens willen weten hoe vaak die mensen naar de VRT kijken en betrokken zijn op ons reilen en zeilen . Bijster weinig volgens mij. Met andere woorden, segregatie tot en met. Maar deze segregatie komt dan niet door ons toedoen, zoveel is zeker.
Geen abnormaal verschijnsel, het zelfde wat geëmigreerde Nederlanders en ws ook Belgen meer dan 100 jaar geleden en nu nog steeds al deden
Begin 20e eeuw verschenen 10 tallen Nederlandstalige kranten in de US
Tal van decennia geleden oudere geëmigreerde Nederlanders naar Canada die slecht Nederlands spraken/spreken in bijna volledig Nederlandse gebieden
Met o.a. bakkers die ernaar toe emigreerden en er letterlijk en figuurlijk brood in zagen daar ze graag Nederlands brood aten

Kan ik me wel iets bij voorstellen. In SF kocht ik regelmatig zuurdesembrood daar dit nog te pruimen was.
Koffie destijds een ramp, slootwater, belandde je weer bij Italiaanse restaurants voor een bakkie wat te drinken was.
Voor de rest uitstekend eten, elke nationaliteit is qua eten ruim vertegenwoordigd in de US.

Zelfs de hamburgers, Macdonalds of "een echte". Twee sneden brood met verse tartaar ertussen.
Een biefstuk is een biefstuk (niet zo'n zielig stukkie vlees) met gepofte aardappel en sourcream
Een Mexicaanse burrito koop je een burrito, niet iets wat in Nederland er vaag iets weg van heeft

Winkels die Nederlandse producten verkopen, ook online, doen het tamelijk goed in de US

Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 december 2016 om 21:10.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden