Los bericht bekijken
Oud 20 november 2021, 17:03   #176
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En waarom duurde dat maar "een paar" jaar (WO2 duurde VIER jaar!)?
De Amerikaanse interventie duurde geen 5 jaar !

Citaat:
Omdat je reguliere legers van doen had, en één duidelijke vijand.
De vijand was verslagen en gaf het dan ook op.
Wat je in Afghanistan hebt is dat er allerlei clans / stammen zijn die elkaar naar het leven staan.
Een slecht idee dus om te gaan interveniëren en daar mee nog meer tegenstelling te creëren.
Citaat:
Bovendien, nu geef je zelf aan dat de overgrote meerderheid sharia wil.
hetgeen weinig zegt behalve dat ze hun eigen wetten willen en geen opgelegde wetten , net zoals u ook wil.

Citaat:
Zoals wanneer IS in een buurland binnenvalt?
Ik heb nu nog altijd niet gehoord dat je binnenvallen in een buurland een probleem vindt als het over islamitische landen gaat.
dat is zeker een probleem ontstaan door de illegale invasie van Irak.
Citaat:
De regeltjes die jij wilt, gelden precies alleen maar voor één groep: het Westen.
Als we serieus zijn over democratie en vrijheid moeten we geen dingen doen die daar haaks op staan .
Citaat:
Behoorlijk hypocriet.
Keur ik militaire interventie van een islamitisch land in Europa goed ?, nee ook niet, en u zeker niet. Waarom is het andersom dan wel ok voor u?

Citaat:
Ik zou eerst eens willen weten of u het OK vindt dat bijv. Iran Irak binnenvalt, of Irak Koeweit.
Zeker niet , en al helemaal niet met westerse steun ! zoals die van de VS tijdens de Iran Irak oorlog toen Saddam nog, ik citeer "our kind of guy" was.
Citaat:
Of u het OK vindt dat de Taliban vanuit Pakistan Afghanistan binnenvallen en daar een regime stichten.
Dat hangt af van wat de bevolking er van vind. Toen de taliban kwamen waren Afghanenblij da er eindelijk wat orde en structuur kwam na de vreselijke periode van extremisten die achter waren gebleven na het conflict tussen de Russen en Amerikanen.
Citaat:
Dat zijn allemaal militaire interventies, u beweert tegen militaire interventies te zijn.
Bent u er dan tegen of niet?
Dat hangt af van heel veel zaken zoals het werkelijke doel !
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden