Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2019, 09:02   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik moet Universalia eigenlijk wel voor een deel volgen.

Ik zie vaak ook onverantwoord gedrag bij sommige ouders.

In het geval van het meisje van 7 kunnen we niet oordelen omdat we niet alles weten, mss stonden de ouders te kijken vanop een afstand, mss wist het meisje goed genoeg wat ze moest doen en was er voldoende volk in de buurt, enz...

Maar soms zie ik toestanden die ik echt gevaarlijk vind. Ouders die bijvoorbeeld de auto uitladen in een drukke straat terwijl een heel klein kind (minder dan 3) er zomaar ongecontroleerd rondloopt.

De opmerking rond migranten en illegalen is inderdaad wel ongepast en irrelevant.
Met die stelling ben ik het eens.
Zie dagelijks ouders die hun kind langs rijkant hun kinderen laten uitstappen of hun peuters en kleuters niet aan de hand nemen om de straat over te steken.
Zie dagelijks ouders en grootouders die hun kleuters en peuters met de fiets een eind voor of achter hen laten rijden.
Zaken waar je het echt benauwd van krijgt als je achter het stuur van een landbouwvoertuig of vrachtwagen zit.
Met je dochter van 12*15 gaan zwemmen in een bewaakte zwemgelegenheid, dat is onverantwoord.
Je vrouw en meerderjarige dochter laten gaan shoppen dat is onverantwoord.

Maar een kind van 7 eens alleen naar de buurtwinkel laten gaan of haar grooutouders een straat verder onverantwoord noemen is er over.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden