Los bericht bekijken
Oud 30 juli 2019, 12:18   #51
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Omdat het respectievelijk een Eritreeër en een Kosovaar zijn? Dat kunnen toch wel moslims zijn?
De Kosovaar draagt de weinig islamitisch klinkende voornaam "Jackson". Ook heel wat Eritreeërs zijn niet-islamitisch.

Enfin, de opmerking van Gipsy over China is nieuw voor mij, dat wist ik niet. Daar zijn ze natuurlijk ook al heel wat gewend inzake terreurdaden met wagens, messen en dergelijke meer.

Als dergelijke zaken hier nog een paar keer voorvallen zullen we ook hier gedoemd zijn om treinperrons extra te beveiligen.

Waar het aan ligt daar gelaten, maar de prijs van onze open samenleving wordt almaar duurder, dat kan niemand ontkennen.

Er wordt hier een analogie gemaakt naar een neergestoken agent in Rome.

Niet simplificeren aub.

Het motief voor de moord op deze man was zonneklaar.

Het motief van de 2 spoorduwers is vooralsnog compleet onbekend, voorlopig houdt de Duitse politie het op "pure moordzucht" van de eerste, en van de tweede lijkt het dezelfde richting uit te gaan. Beiden werken aan geen kanten mee.

Haatmisdaden / racisme van vreemdelingen tegenover autochtone Europeanen, het is voor progressieven nog altijd onbespreekbaar, maar ik voorspel nog donkere tijden voor diegenen die vinden dat racisme enkel van een meerderheid tov een minderheid kan, zoals Jozef De Witte ons indertijd gevat leerde.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline